پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 8432 |
تاریخ انتشار : 16 فوریه 2022 - 15:31 | ارسال توسط :
151 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امیرالمومنین علی(ع) و با حضور قائم‌ مقام تولیت آستان قدس رضوی از ورودی ضلع جنوبی رواق حضرت زهرا(س) در صحن آزادی حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

اخبار گردشگری پارسی :

مدیر عالی حرم‌ مطهر رضوی با بیان اینکه ایجاد فضاهای زیارتی مناسب برای زائران اولویت‌ اصلی آستان قدس رضوی است، اظهار کرد: امروز گام کوچکی برای رفاه حال زائران و مجاوران در ورودی ضلع جنوبی رواق حضرت زهرا(س) برداشته شد که تمام اقدامات فنی و ساختمانی آن ظرف مدت ۲ سال به بهره‌برداری کامل رسیده است.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و مزایای این پروژه افزود: این پروژه نزدیک به ۲۰۰۰ متر مربع فضا برای استفاده زائران به ویژه در بخش‌های ارتباطی از باب‌السلام به صحن آزادی، به طبقات فوقانی و طبقات زیرین رواق حضرت زهرا(س) را فراهم کرده است.

فیضی ادامه داد: همچنین کسانی که بستگان خود را در ضلع جنوب رواق حضرت زهرا(س) دفن کرده‌اند، مسیر مستقلی برای تردد آن‌ها تعیین شده تا به راحتی عبور و مرور کرده و برگزاری مراسم‌های آن‌ها از رواق حضرت زهرا(س) تفکیک شود.

وی گفت: با افتتاح این ورودی از این به بعد تمام فضای زیرسطحی رواق حضرت زهرا(س) فعال‌ خواهد بود و برنامه‌های ویژه بانوان به شکلی بهتر برگزار خواهد شد.
مدیر عالی حرم‌ مطهر رضوی با بیان اینکه تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا با سرعت بخشیدن به عملیات‌های عمرانی رفاه بیشتری برای زائران عزیز فراهم شود، اضافه کرد: امیدواریم طبقات فوقانی این ورودی که مربوط به حوزه رسانه می‌شود نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری کامل برسد تا بتوان از این معبر دل‌های عاشقان و محبان حضرت رضا(ع) را از راه دور به این آستان مقدس متصل کرد.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی نیز در حاشیه این مراسم بیان کرد: این ورودی در ضلع جنوبی باب‌السلام به رواق حضرت زهرا(س) قرار دارد که با بهره‌برداری از آن نیاز زائران را در ایام ازدحام جمعیت فراهم می‌کند.

محمد توکلی افزود: این ورودی که ساخت آن از مرداد ۹۶ آغاز شده، دارای زیربنایی بالغ بر ۲۳۰۰ متر مربع شامل ۲ دستگاه پله برقی و سه دستگاه آسانسور است که دسترسی به رواق حضرت زهرا(س)، بهشت ثامن(ع) و در آینده به رواق امام خمینی(ره) و زیر صحن آزادی را فراهم خواهد کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی وی تسهیل زیارت زائران بارگاه منور رضوی را یکی از اهداف اصلی احداث این ورودی عنوان کرد و گفت: به دلیل حجم بالای حضور زائران از ورودی باب الرضا(ع) و ورودی نواب صفوی که به این مکان مشرف می‌شوند، این فضا مدیریت جمعیتی را به راحتی فراهم می‌کند.

رواق حضرت زهرا(س) با مساحت ۷۲۰۰ متر مربع در فضای زیرین صحن آزادی واقع شده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8432 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید