سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-30
کد خبر: 3980 |
تاریخ انتشار : 03 آگوست 2021 - 19:14 | ارسال توسط :
73 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: مرمت کاروانسرای تاریخی عباس‌آباد در شهرستان میامی آغاز شد.

سید محمدصادق رضویان 12 مرداد 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: مرمت این کاروانسرای تاریخی با هدف آماده‌سازی برای حضور ارزیابان یونسکو آغاز شده است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی افزود: در این مرحله از مرمت کار بندکشی، پی‌بندی، استحکام‌بخشی و آواربرداری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این کاروانسرا در دوران صفویه ساخته شده است، افزود: این بنا از سلامت و پایداری نسبی برخوردار است و با توجه به واقع شدن در کنار جاده تهران – مشهد و عبور مسافران از کنار روستای عباس‌آباد، امکان تغییر کاربری و واگذاری این کاروانسرا به سرمایه‌گذار بخش خصوصی وجود دارد.

رضویان با اشاره به اینکه این کاروانسرا مستطیل شکل از نوع چهار ایوانی و مساحت آن بیش از هشت هزار و 500 متر مربع است، گفت: این کاروانسرا دارای 2 ورودی شرقی و غربی است که ورودی اصلی آن در ضلع شرقی است و در وسط حیاط نیز بارانداز برای خرید و فروش و بارگیری کالاها ساخته شده است.

او اضافه کرد: در اطراف حیاط، اتاق‌ها، ایوان‌ها و سکوها و در پشت اتاق‌ها، شترخان‌ها قرار دارند، سرویس‌های بهداشتی کاروانسرا نیز در خارج بنا و در ضلع غربی آن قرار دارد که این مهم در نوع خود نادر است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی یادآوری کرد: کاروانسرای تاریخی عباس‌آباد در 70 کیلومتری شرق میامی و در مرکز روستای عباس‌آباد واقع شده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3980 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید