یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
کد خبر: 10700 |
تاریخ انتشار : 10 دسامبر 2023 - 12:48 | ارسال توسط :
59 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان اردبیل از اجرای پروژه مرمتی و حفاظتی بر روی ۱۴ صندوق‌ نفیس قبور مجموعه تاریخی و جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان اردبیل از اجرای پروژه مرمتی و حفاظتی بر روی ۱۴ صندوق‌ نفیس قبور مجموعه تاریخی و جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی : علیرضا دباغ عبداللهی روز سه شنبه در بازدید از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی اظهار کرد: مرمت و حفاظت صندوق‌های نفیس قبور این بقعه به زودی توسط کارشناسان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: صندوق‌های چوبی مجموعه آرامگاهی شیخ صفی الدین اردبیلی از آثار با ارزش این مجموعه است و صندوق‌های قبور شاه اسماعیل، شیخ صفی‌الدین و محیی الدین محمد با تزئینات خاتم کاری و معرق کاری چوب و عاج از شاخص‌ترین و نفیس‌ترین آنها به شمار می‌رود.

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی
بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

اخبار گردشگری پارسی: بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از مهم‌ترین آثار تاریخی شهر اردبیل و ایران است که از لحاظ معماری و کاشی‌کاری از شاهکارهای سده هشتم هجری قمری و سال‌های پس از آن محسوب می‌شود و پس از وفات شیخ صفی به سال ۷۳۵ هجری قمری از سوی فرزندش، صدرالدین موسی پایه‌گذاری شده است و شاه عباس، بناهای مهمی به این مجموعه افزوده و اصلاحاتی در آن انجام داده است.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10700 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید