جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 9025 |
تاریخ انتشار : 11 جولای 2022 - 11:34 | ارسال توسط :
341 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

ششمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین از یکشنبه شب به میزبانی یاسوج پایتخت طبیعت ایران با حضور ۱۵ استان عشایری در یاسوج برگزار می‌شود.

اخبار گردشگری پارسی :

کیامرث حاجی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاح این جشنواره که در پارک ولایت یاسوج برگزار شد، گفت: ۹۰ درصد عرصه های استان کهگیلویه و بویراحمد را جنگل تشکیل می دهد.

وی افزود: عشایر ما در طول تاریخ نشان دادند در دفاع از ایران پیش قدم هستند و در مقابل بیگانگان ایستادند و در مرزهای کشور عشایر مقابل متجاوزان ایستادند.

حاجی زاده اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ هزار خانوار عشایری با ۷۲ هزار نفر جمعیت عشایری دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هر آنچه ایرانی ها به آن می نازند و هر صفات خوب است از کوچ سرچشمه می‌گیرد.

حاجی زاده تصریح کرد: باید نمایشگاه دائمی عشایر در استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج ایجاد و راه اندازی شود.

وی ادامه داد: از دستگاههایی که برای برگزاری این جشنواره همکاری و مساعدت داشتند تشکر می کنم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سنت مهمانواری مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برای همه مسافران و گردشگران طی چند روز برگزاری جشنواره به نمایش گذاشته شود و ملموس باشد.

سعید طالبی پور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: این جشنواره با عنوان کوچ، از ۱۹ تا ۲۳تیرماه امسال عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۳ به مدت پنج روز در پارک ولایت یاسوج برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی آداب و رسوم، سبک زندگی عشایری و آشنا شدن مردم با فرهنگ اقوام و طوایف مختلف عشایر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد است.

طالبی پور اظهارکرد: این جشنواره که در حدود ۱۰۰ غرفه با برنامه های مختلف و تنوع محلی و سنتی عشایری همراه است با حضور ۱۵ استان‌ عشایر نشین کشور برگزار می‌شود .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نمایش نوع سرپناه های عشایری، موسیقی و شاهنامه‌خوانی ادبیات بومی و فولکلور، پخت غذاهای محلی و نمایش صنایع دستی از جمله برنامه‌های این جشنواره است. همچنین صنایع دستی، سوغات و فرآورده های دامی عشایر نیز در این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

طالبی پور ادامه داد: ۱۵ سیاه چادر عشایری مناطق مختلف کشور در این جشنواره برای نمایش سبک زندگی عشایری برپا می شود.

وی عنوان کرد: برگزاری میزگرد با موضوع عشایر، برگزاری پنل های تخصصی گردشگری، اجرای برنامه های مختلف، پخت غذاهای محلی، مسابقه عکاسی و تولیدات رسانه‌ای از برنامه های جانبی این جشنواره هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی در جنوب کشور است که می توانیم از این فرصت برای معرفی و شناساندن بیشتر مناطق گردشگری و به تصویر کشیدن فرهنگ استان استفاده ببریم.

طالبی پور بیان کرد: از شهرداری و اعضای شورای شهر، امور عشایر، دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی و استانداری که همکاری در برگزاری این جشنواره دارند، تشکر می‌کنم.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9025 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید