یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-28
کد خبر: 8450 |
تاریخ انتشار : 19 فوریه 2022 - 10:21 | ارسال توسط :
128 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: تحقق زیارت مطلوب ضروری است و رفتار میزبانی از عوامل موثر و مهم در این راستاست.

اخبار گردشگری پارسی :

عبدالحمید طالبی در خصوص زیارت مطلوب اظهار کرد: از اصول ابلاغی سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، تقویت رویکرد زائرمحوری و تسهیل زیارت از طریق ارائه خدمات باکیفیت و گسترش و تثبیت آثار زیارت است.

وی با تاکید بر جایگاه میزبانان در تحقق زیارت مطلوب گفت: این سیاست‌ها، بدون تقویت و ارتقاء معرفتی خدمتگزاران مستقیم و غیرمستقیم زائران محقق نمی‌شود. در واقع یکی از مولفه‌های محوری و تاثیرگذار در تحقق زیارت مطلوب، به شیوه مواجهه افرادی مربوط می‌شود که در ارتباط با زائران قرار دارند؛ این افراد خادمان حرم مطهر رضوی و اصناف مرتبط با زائر را شامل می‌شوند.

طالبی افزود: شناخت این افراد نسبت به امام خود و وظایفشان، تاثیرات مستقیمی در فرآیند زیارت خواهد داشت. زائران از لحظه‌ای که تصمیم به زیارت می‌گیرند، برای کسب اطلاعات مختلف مسیرها، دریافت بلیت، تهیه ملزومات سفر و استفاده از ناوگان‌های حمل‌ونقل درون شهری و برون شهری، استفاده از مجتمع‌های بین راهی، خرید سوغاتی، مواجهه با تمهیدات ترافیکی با افراد بسیاری مواجه خواهند شد.

وی تاکید کرد: شیوه تعامل و برخورد این افراد، می‌تواند تصویر متفاوتی از شهر مشهد، فرآیند میزبانی و زیارت به زائر ارائه کند.

 

طالبی با اشاره به اینکه خدمت‌گزاران باید به این فرآیند متعهد باشند بیان کرد: اگر یکی از ماموریت‌های محوری مجموعه‌های زیارتی و فرهنگی مربوط به زائر را ایجاد حال خوش و خاطره خوب از زیارت در نظر بگیریم و معتقد باشیم زائران در کنار حال خوش زیارت باید ره توشه معرفتی نیز کسب کنند؛ در نتیجه تمام دستگاه‌ها و افراد باید در این مسیر برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

دبیر ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی با اشاره به انتخاب شعار نوروزی «میزبانی کریمانه، عهد جاودانه» در ذیل عنوان محوری «همه خادم‌الرضائیم» گفت: این شعار در این راستا تنظیم شده تا تمام منتسبین به امام رضا(ع) به رسم و شیوه امام خویش در تکریم زائر عمل کنند و همان گونه که امام، خود پیش قدم بوده‌اند و کریمانه با محبان و زائران خود مواجه می‌شدند، با زائر مواجه شوند.

اجرای دوره‌های دانش‌افزایی فرهنگ میزبانی و ادب حضور برای بیش از ۷۰۰۰ نفر

وی ادامه داد: به همین منظور دوره‌های تعاملی و دانش‌افزایی فرهنگ میزبانی و ادب حضور با محوریت محتوای سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی تنظیم و در حال حاضر برای بیش از ۷۰۰۰ نفر در سطح شهر مشهد اجرا شده است.

طالبی ضمن ترسیم جغرافیای اقدامات در راستای تحقق زیارت مطلوب گفت: گستره زیارت بسیار وسیع‌تر از سطح حرم رضوی و حتی سطح شهر تعریف می‌شود؛ به عبارتی باید این گفتمان ادب حضور و میزبانی کریمانه در تمامی این جغرافیا پیگیری شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی آستان قدس رضوی برای میزبانی از حداقل ۵ میلیون زائر در طی سال گفت: در مجموعه آستان قدس رضوی شبکه مسائل زیارت از لحظه خروج زائران از منزل تا زمان بازگشت ایشان تنظیم و اقدامات مناسب برای نقاط محوری و متراکم نیز تدوین شده است. از مهم‌ترین محورهای تعریف شده در این برنامه نیز موضوع تداوم ارتباط با زائر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8450 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید