شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 10679 |
تاریخ انتشار : 20 نوامبر 2023 - 15:14 | ارسال توسط :
53 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

دریاچه ی لفور اخبار گردشگری پارسی: دریاچه لفور (سد خاکی لفور) در کنار جنگل‌های زیبای سوادکوه، منظره‌ای زیبا و دلنواز را برای کسانی که عاشق طبیعت گردی هستند، فراهم می‌کند. دریاچه لفور در دهستانی به همین نام بر روی تلاقی سه رودخانه‌ی کارسنگ رود و آذر رود و اسکلیم روهار در منطقه‌ای که به آن […]

دریاچه ی لفور

اخبار گردشگری پارسی:

دریاچه لفور (سد خاکی لفور) در کنار جنگل‌های زیبای سوادکوه، منظره‌ای زیبا و دلنواز را برای کسانی که عاشق طبیعت گردی هستند، فراهم می‌کند. دریاچه لفور در دهستانی به همین نام بر روی تلاقی سه رودخانه‌ی کارسنگ رود و آذر رود و اسکلیم روهار در منطقه‌ای که به آن دئوتک (محل تلاقی دو آب) می‌گویند با ارتفاع ۷۲ متری بر روی تپه‌ای نسبتا بلند قرار گرفته است.

دریاچه- دریاچه لفور
دریاچه- دریاچه لفور

با بهره‌برداری از این دریاچه (سد خاکی) آب روستای شهر‌های بابل، بابلسر، قائمشهر، جویبار، امیرکلا، خزرشهر و فریدون‌کنار تأمین می‌شود. به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، بهترین زمان بازدید از جاذبه دریاچه‌ی لفور اردیبهشت ماه تا شهریور ماه است. البته پاییز هم با خزان رنگارنگ درختان اطراف دریاچه می‌تواند از فصل‌های خوب برای سفر و گذران اوقات فراغت در کنار این دریاچه باشد.

در حین بازدید از زیبایی‌هایی دریاچه لفور از لذت قایق سواری در آن غافل نشوید و از فضای سرشار از آرامش آن نهایت استفاده را ببرید. همچنین یادتان باشد با پیاده روی در جنگل توسکا، عکس‌های یادگاری بگیرید و در گنجینه خاطراتتان آن‌ها را ثبت نمایید. بعد از گشت‌وگذار خود در دریاچه لفور به بازدید از دیگر دیدنی‌های سوادکوه همچون دریاچه شورمست، رودخانه کسیلیان، سد سنبل رود، آبشار آهکی اسکلیم و آبشار تزر بروید تا لذت سفرتان در مازندران چندین برابر شود.

بازدیدها: 1

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10679 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید