دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-29
کد خبر: 10777 |
تاریخ انتشار : 08 ژانویه 2024 - 13:15 | ارسال توسط :
55 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: کمبود زیرساخت مهمترین مشکل برای جذب گردشگر در این استان است.

اخبار گردشگری پارسی:معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: کمبود زیرساخت مهمترین مشکل برای جذب گردشگر در این استان است.

 

ابوالفضل اسماعیلی اظهار کرد: خراسان شمالی ظرفیت‌های خوبی از نظر مکان‌های گردشگری، صنایع دستی و … دارد، اما میزان ماندگاری مسافران در این استان اندک است.

وی افزود: سالانه تعداد زیادی از مسافران به مقصد استان‌های شمالی کشور و زائران حرم مطهر امام رضا (ع) از این استان عبور می‌کنند، اما بیشتر آن‌ها عبوری‌اند و اقامت‌شان به اندازه یک استراحت کوتاه است.

اسماعیلی ادامه داد: برای دسترسی به تأسیسات گردشگری باید زیرساخت‌هایی مانند راه مناسب وجود داشته باشد؛ اما مالکان این تأسیسات برای ایجاد زیرساخت با مشکل مواجه‌اند. از سوی دیگر، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فقط مجوز ساخت مجتمع‌های خدماتی – رفاهی را در حاشیه جاده‌ها می‌دهد و این مجوز برای ساخت تأسسیات گردشگری در حاشیه جاده‌ها داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه نصب تابلوهای راهنمای گردشگری از دیگر مشکلاتی است که با آن مواجهیم، گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، برای نصب این تابلوها سختگیری‌هایی دارد که این امر مشکل‌ساز شده است. از سوی دیگر، اعتبار لازم برای نصب تابلوهای مورد نیاز وجود ندارد تا تابلوهای بیشتری را برای راهنمایی مسافران در مسیر جاده‌ها نصب کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی ادامه داد: سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی تأسیسات گردشگری به زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز نیاز دارند که ارائه این مجوزها به این افراد به‌سختی انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد: خراسان شمالی ۲۴ منطقه نمونه گردشگری و هشت منطقه هدف گردشگری دارد.

 

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10777 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید