جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 10382 |
تاریخ انتشار : 29 آوریل 2023 - 15:10 | ارسال توسط :
118 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

در توصیف کشور آلمان می توانیم به ویژگی هایی همچون تاریخ، فرهنگ و زیبایی های طبیعی آن اشاره کنیم. جاذبه های گردشگری آلمان هر ساله افراد بسیاری را از سراسر جهان به این کشور روانه می کند. بازدید كنندگان کشور آلمان می توانند به دیدن شهرهای تاریخی، جنگل ها، كوه ها و جاذبه های گردشگری بی نظیر آن بپردازند و از نزدیک با فرهنگ و پیشینه این کشور آشنا شوند. در این مقاله از موسسه مهاجرتی پارسی کانادا قصد داریم که شما را با جاذبه های گردشگری آلمان آشنا کنیم و به شما خاطر نشان کنیم که سفر به آلمان می تواند به شما در جهت شناخت هر چه بیشتر این کشور و مکان های دیدنی اش کمک کند

اخبارگردشگری پارسی:

در توصیف کشور آلمان می توانیم به ویژگی هایی همچون تاریخ، فرهنگ و زیبایی های طبیعی آن اشاره کنیم. جاذبه های گردشگری آلمان هر ساله افراد بسیاری را از سراسر جهان به این کشور روانه می کند. بازدید كنندگان کشور آلمان می توانند به دیدن شهرهای تاریخی، جنگل ها، كوه ها و جاذبه های گردشگری بی نظیر آن بپردازند و از نزدیک با فرهنگ و پیشینه این کشور آشنا شوند. در این مقاله از موسسه مهاجرتی پارسی کانادا قصد داریم که شما را با جاذبه های گردشگری آلمان آشنا کنیم و به شما خاطر نشان کنیم که سفر به آلمان می تواند به شما در جهت شناخت هر چه بیشتر این کشور و مکان های دیدنی اش کمک کند.

جاذبه های گردشگری آلمان

جاذبه های گردشگری آلمان

افرادی که مایل به مهاجرت به آلمان هستند و یا گشت و گذار و بررسی شکوه و هنر موجود در این مکان ها هستند، با بهره مندی از دانش زبان آلمانی می توانند آن ها را مورد تحقیق و مطالعه قرار داده و درباره تاریخچه شان اطلاعات سودمندی کسب نمایند. شهرهای بزرگ آلمان از جمله مونیخ، فرانکفورت وهامبورگ بیشتر از شهرهای دیگر آلمان مورد بازدید و توجه قرار می گیرند. به عنوان یک فرد توریست می توانید با هدف تفریح، به مکان هایی همچون کوه های آلپ، جنگل سیاه و یا دره راین نیز سری بزنید.
چیزی که شاید به عنوان یک گردشگر نظرتان را جلب کند، کلیساهای قدیمی و کاخ های بزرگ و زیبایی است که در آلمان وجود دارد. جالب است بدانید که شهرهای کوچک و روستاهای زیبایی در این کشور وجود دارند و برخی از شهرهایش بافت قدیمی و قرون وسطایی خود را حفظ کرده اند. بازارهای سنتی، جشن هایی همچون کریسمس، جشنواره ها و نمایشگاه های جذاب و آداب و رسوم موجود در آلمان نیز نظر گردشگران را به سوی خود معطوف می کنند. پایتخت آلمان برلین است که به عنوان قلب تپنده این کشور، فرهنگ زیبایش را به معرض نمایش می گذارد. شما می توانید بسیاری از موزه ها، گالری ها و آثار هنری این کشور را از نزدیک مشاهده کنید و اگر در دسته دوستداران طبیعت می باشید، برنامه ریزی برای گردش در مناطق بکر و مناظر طبیعی بی همتایش را از قلم نیندازید.

  • دروازه براندنبورگ برلین (Berlin’s Brandenburg Gate)

بدون شک نماد شهر برلین و مهمترین و شناخته ‌شده ‌ترین مورد از جاذبه های گردشگری آلمان دروازه براندنبورگ است. این دروازه تحولات قرن ۲۰ ام را به تصویر می کشد سمبلی از آزادی و ظلم، صلح و جنگ و اتحاد و جدایی می باشد. می توان گفت که معماری یونانی، الهام بخش طراحی دروازه براندنبورگ بوده است، چرا که این دروازه طراحی اش را از روی ورودی معبد پارتنون آتن وام گرفته و به عنوان مشهورترین اثر تاریخی شهر برلین و یادبودی برای دنیای مدرن سیاست است. دروازه براندنبورگ به محل جدایی شرق و غرب نیز شهرت دارد، چرا که باعث شد، شوروی از شرق و غرب برلین جدا باشد. این دروازه مکانیست که جان اف کندی و رونالد ریگان رئیس‌ جمهورهای آمریکا در ان برای افراد برلین سخنرانی کردند. امپراطور «فردریک ویلیام» دوم دستور ساخت دروازه براندنبورگ را صادر کرد و «کارل گوتهارد لانگ» مسئولیت طراحی آن را برعهده داشت. جالب است بدانید که این دروازه از طریق یکی از ۱۸ مسیر ورودی، به برلین ختم می شود. بالای دروازه براندنبورگ یک مجسمه‌ ارابه‌ وجود دارد که با 4 اسب در حال کشیدن است. ۱۵ سال برای ساخت این دروازه زمان صرف شده است که به خوبی اهمیت سیاسی آن را نشان می دهد. زیبایی معماری بکار رفته در این دروازه به قدری زیاد است آدولف هیتلر آن را برای نمادی از حزب نازی استفاده نمود.

  • کلیسای جامع کلن (Kölner Dom: Cologne Cathedral)

کلیسای جامع کلن به که برای نگهداری از مقبره «مغ‌های مقدس» ساخته شده است به سنت پیتر و مریم مقدس تقدیم شده و به اسقف اعظم کلن در سال 1164 اهدا گردید. ساخت کلیسا در سال 1248 آغاز و در سال 1534 بنا به دلایلی متوقف گردید و به جز ستون شرقی این بنا، کلیه قسمت‌ هایش نیمه کاره رها شدند. در طول 400 سال ساختمان کلیسا به صورت ناتمام باقی ماند تا اینکه در سال 1842 و در زمان امپراطوری پروس این کلیسا به عنوان سمبولی برای اتحاد و یکپارچگی آلمان شناخته شد و همین موضوع باعث شد که ساخت کلیسا از سر گرفته شود. با استفاده از روش های نوین و کارآمد ساخت کلیسا در زمانی کوتاه و با کیفیت بیشتری ادامه یافت و نهایتا در سال 1880 کار ساخت کلیسای جامع کلن پایان یافت. در خلال جنگ جهانی دوم ساختمان کلیسا به واسطه 7 بمبی که به سمتش پرتاب شد، آسیب های زیادی دید ولی خوشبختانه به کلی تخریب نشد. کار تعمیر کلیسای جامع کلن و بازسازی آن با پایان جنگ مجددا شروع شد و در سال 1956 با به وجود آمدن تغییراتی در شکل کلی بنا به اتمام رسید. کلیسای جامع کلن در سواحل رودخانه راین واقع شده و بی شک یکی از چشمگیرترین جاذبه های شهر کلن است. این شاهکار معماری جزو بزرگترین کلیساهای جامع اروپاست که می توان گفت جاه طلبانه ترین پروژه ساختمانی در قرون وسطی محسوب می شد.

  • جنگل سیاه (The Black Forest)

جنگل زیبای سیاه با تپه های سرسبز و تراکم پوشش گیاهی بی نظیرش چشم هر بیننده ای را خیره می کند. که دارد یکی از پر بازدیدترین مناطق مرتفع در سراسر اروپا است. این جنگل بخاطر وجود جنگل های کاج فراوانی که در آن وجود دارد منظره سبز تیره ای را به وجود آورده به جنگل سیاه شهرت پیدا کرده است. گاهی که در این جنگل مه ایجاد می شود تا مسافت 2 متری قابل مشاهده نمی باشد. همچنین در این جنگل خانه هایی از قرون وسطی وجود دارند که به همان شکل دست نخورده شان باقی مانده اند و گردشگران بسیاری را به سوی خودشان جذب می کنند.

  • قلعه نوشوانشتاین (The Ultimate Fairytale Castle: Neuschwanstein)

این قلعه زیبا یکی از زیباترین قلعه های جهان است که جزو قلعه های سلطنتی اروپا می باشد. این قلعه به دستور پادشاه لودویگ دوم ساخته شد ولی او تنها توانست 172 روز در قلعه زیبا و مورد علاقه اش زندگی کند و به طرز عجیبی در آن درگذشت. قلعه نوشوانشتاین در منطقه باواریای آلمان واقع شده است. این قلعه گویی الهام بخش دیزنی برای ساخت انیمیشن زیبای خفته بوده و به قلعه پری ها نیز شهرت دارد.

  • شهر مینیاتور و بندر تاریخی هامبورگ (Miniatur Wunderland and the Historic Port of Hamburg)

یکی از مهمترین جاذبه های هامبورگ بندر آن است. از این بندر به عنوان دروازه آلمان یاد می شود و بزرگترین پایانه برای کشتی های کروز است. یکی از جذاب ترین تفریحاتی که می توان در این بندر انجام داد، قایق سواری است. قدمت این بندر به قرن نوزدهم باز می گردد و یکی از جاذبه های گردشگری دیگر که در این منطقه واقع شده، پل کالبراند نام دارد که بر روی این بندر وجود دارد. در این منطقه ساختمان های آجری مرتفع وجود دارد که در گذشته به عنوان انبار خشکبار، تنباکو و ادویه استفاده می شده است.

جاذبه های گردشگری آلمان

جاذبه های گردشگری آلمان

  • دره راین (The Rhine Valley)

همانطور که می دانید رودخانه راین یکی از مهمترین رودخانه های اروپاست. رودخانه راین مهمترین آبراه اروپا محسوب می شود و برای تجارت مورد استفاده قرار می گرفته است. در مسیر رودخانه راین، دره راین قرار گرفته که پربازدیدترین بخش رودخانه به حساب می آید. امتداد این رودخانه باشکوه تا سوئیس، آلمان و هلند به چشم می خورد. درست است که در آلمان مکان های گردشگری بسیاری وجود دارد ولی به دلیل شکوه بسیار زیادی که این رودخانه دارد، احتمالا یکی از جذاب ترین گزینه ها برای گردشگران در سفر به آلمان است.

  • جزیره موزه برلین (Berlin’s Museum Island)

قدیمی ترین و مهمترین موزه های شهر در این مکان وجود دارند و به همین خاطر است که آن را جزیره موزه برلین نامیده اند. به طور کلی شهرت این جاذبه به دلیل قرار گرفتن موزه های متعدد در آن است و علاقه مندان به آثار تاریخی و موزه ها می توانند این منطقه را برای بازدید انتخاب نمایند. گنجینه های سلطنتی و آثار هنری باستانی در جزیره موزه برلین به نمایش گذاشته می شوند این منطقه یک مکان مناسب برای پیاده روی و پرداختن به اکتشاف ناشناخته ها است.

  • شهر بامبرگ (the Bamberg)

بامبرگ یکی از قدیمی ترین شهرهای آلمان و یک شهر شاهنشاهی قدیمی می باشد. این شهر در بایرن آلمان قرار گرفته و فقط 262 متر از سطح دریا فاصله دارد. تورهای پیاده روی زیادی برای بازدید از این شهر وجود دارند و شما می توانید در آن کلیسای باروک متعلق به قرن هفدهم، تالار شهر جدید و رودخانه را مشاهده نمایید.

  • ماسیف زگسپیتز (Zugspitze Massif)

ماسیف زگسپیتز بخشی از رشته کوه wetterstein محسوب می شود. این منطقه مرز بین آلمان و اتریش است. این مکان دره های عمیق و زیبایی های طبیعی برجسته ای دارد. یکی از مهمترین تفریحات در این منطقه، اسکی کردن است.

  • جزیره روگن (The Island of Rügen)

جزیره روگن در دریای بالتیک قرار دارد که در نوع خودش کم نظیر است. انجام ورزش های آبی، شنا، موج سواری، پیاده روی های طولانی و نگاه کردن به مناظر خیره کننده از جمله تفریحاتی است که توی این جزیره می تواند انجام شود.

  • دریاچه کینگ (Königssee: King’s Lake)

این دریاچه زیبا در منطقه باواریا و در نزدیکی مرز اتریش قرار دارد. این دریاچه سومین دریاچه عمیق آلمان به حساب می آید و قایقرانی روی آن بسیار برای گردشگران جالب و پر طرفدار است.

  • شهر قدیمی امپراتوری فرانتونی روتنبرگ (Rothenburg ob der Tauber)

این شهر از جمله شهرهای جذاب و قرون وسطایی آلمان است که بخاطر داشتن خیابان های قدیمی، ساختمان ها و کلیساهای قدیمی، توجه گردشگران را به خودش جلب می کند.

  • پارک و کاخ سانسوشی ، پوتسدام (Sanssouci Park and Palace, Potsdam)

یکی دیگر از مکان های دیدنی آلمان، پارک سانسوشی است که این پارک دارای باغ گل، درختان میوه، گلخانه ها و گالری های زیبا و هنری است.

جاذبه های گردشگری آلمان

جاذبه های گردشگری آلمان

  • اینسل ماینو: جزیره گل دریاچه کنستانس (Insel Mainau: The Flower Island of Lake Constance)

جزیره پر از گل که دریاچه زیبای کنستانس نیز با مساحت زیادی در آن قرار دارد. افراد بسیار از سراسر جهان هر ساله برای بازدید از این جزیره و قایقرانی روی دریاچه کنستانس به آلمان می آیند.

  • دیوار برلین (The Berlin Wall)

دیوار برلین که یک دیوار فروریخته است، یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی آلمان می باشد. این دیوار نماد جنگ سرد آلمان است و نقاشی های اعتراضی بسیار زیادی بر روی آن کشیده شده است. این دیوار در واقع آلمان را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می کند.

 

با پایتخت بی نظیر آلمان، برلین آشنا شوید

برلین پایتخت آلمان یک شهر فوق العاده عالی، جذاب و پر از کافه ها، رستوران ها، فضاهای سبز جذاب با ساختمان های طراحی شده گرافیکی مدرن و جذاب می باشد که در این شهر بزرگ قشر عظیمی از توریست ها را به سمت خود روانه می کنند. جالب است بدانید که شهر برلین ماهیتی چند فرهنگی دارد و شما می توانید برای بازدید از موزه های شگفت انگیز، مطالعه تاریخ پر فراز و نشیب و لذت بردن از تفریحات شبانه کشور آلمان به برلین بروید. از بازدید موزه‌ ها گرفته تا تماشای هنر و موسیقی و خوردن غذا های بی نظیر و ارزان قیمت را می توانید در این شهر تجربه نمایید. البته جذابیت‌ های این شهر به همین ها محدود نمی شود و می توان گفت که برلین در دسته ارزان ‌ترین پایتخت‌ های اروپا قرار دارد. دومین شهر بزرگ آلمان پس از برلین، هامبورگ است و بسیار پرجمعیت و جذاب است. یکی از بزرگترین اسکله ها در اروپا متعلق به این شهر است و لقب ونیز شمال را به خودش اختصاص داده است. آلمان را می توان قلب فرهنگی متصور شد و در تماشای موزه های عالی و یا گالری های هنری کم نظیرش به فرهنگ حاکم بر آن پی برد. اگر روزی شهر برلین را برای مسافرت و گشت و گذار در میان جاذبه های فرهنگی و هنری اش انتخاب کردید حتما در رستوران های این کشور، طعم دلپذیر سوسیس آلمانی را از دست ندهید. چرا که آلمان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان سوسیس در دنیاست و طعم هایی که برای سوسیس ارائه می دهد توجه اغلب گردشگران را به خود جلب می کند. وجود شهرهای کوچک و تاریخی، هزاران موزه، صدها گالری هنری، جنگل‌ های سرسبز، کوهستان ‌های مرتفع، کاخ‌ها، جاذبه‌های طبیعی و تفریحی، کلیساهای جامع قدیمی و قلعه‌ های زیبا، همگی از دیگر بخش های جذاب و دیدنی این کشور می باشند.

چکیده مطلب

آلمان جاذبه های گردشگری زیبا و متعددی دارد که با سفر به آلمان می توانید بهتر و بیشتر درباره تاریخچه پیدایش و موارد مربوط به آن ها بدانید. مسلما در پشت هر بنای تاریخی و جاذبه گردشگری داستان ها و افسانه های جذابی نهفته است که با پیگیری، می توانید به آن ها پی ببرید. کسی که به فرهنگ آلمان علاقه داشته باشد، بیشتر از یک فرد عادی جاذبه ها را درک می کند و اطلاعات بیشتری نسبت به آن ها کسب می نماید. در این مقاله به معرفی جاذبه های گردشگری آلمان و اهمیت شناخت این مکان ها پرداخته ایم.
شما با مراجعه به موسسه مهاجرتی پارسی کانادا و مشورت با آن ها حتی می توانید امکان اخذ اقامت در آلمان را بدست بیاورید و با بهره مندی از کادر وکلای با تجربه این موسسه رویای مهاجرت به آلمان را برای خودتان عملی کنید.
واژهٔ دویچ (به آلمانی: Deutsch) دارای معنای اولیه «متعلق به مردم» بوده‌است.در سدهٔ پانزدهم میلادی، نام رسمی حکومت این سرزمین، تویتونیکوم رگنوم (به لاتین: Teutonicum Regnum) یعنی حکومت کشورهای آلمانی به وجود آمد. واژهٔ Deutschland از همین نام گرفته شد.

بازدیدها: 3

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10382 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید