جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 9869 |
تاریخ انتشار : 14 فوریه 2023 - 12:40 | ارسال توسط :
59 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

همزمان با هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی فجر، سیزده کارگاه آموزشی با حضور مدرسان ایرانی و خارجی در دو بخش ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

اخبار گردشگری پارسی:

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با نمایش ۳۶۰ اثر فاخر از هنرمندان صنایع‌دستی از ایران و کشورهای مختلف جهان از فردا – چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱- در تهران گشایش می‌یابد و تا ۹ روز ادامه خواهد داشت و با معرفی برگزیدگان در مراسم اختتامیه -۴ اسفند ماه- به کار خود پایان می دهد.

بیش از ۷۰ اثر صنایع دستی و هنرهای سنتی خارجی از هنرمندان ۱۲ کشور جهان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، که حدود ۶۰ اثر توسط هیات انتخاب برای مرحله نهایی برگزیده شده است و از اول اسفند ماه توسط هیات داوران از جمله (آیتی تیاگ سینگ و آصیف شیخ از هندوستان و کیم ژوزف‌ لو از سنگاپور ) ارزیابی می‌شوند، این آثار در مدت جشنواره در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

همچنین در این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ اثر از هنرمندان کشورمان نیز در معرض بازدید عمومی قرار داده می‌شود. آثار هنرمندان ایرانی هم توسط اساتید این حوزه (محمدتقی آشوری، مهدی کشاورز افشار، یوسف صمدی بهرامی و مهدی محمدی) ارزیابی خواهد شد.

در این دوره از جشنواره و در روز اختتامیه ٧ سرو سیمین به برگزیدگان اعطا می‌شود. بر اساس انتخاب هیات داوران ۴ سرو سیمین به آثار ملی و داخلی و سه سرو سیمین هم به آثار هنرمندان خارجی اعطا خواهد شد. همچنین در بخش ویژه جشنواره نیز ٢ جایزه به آثار بخش میراث ناملموس یک سرو سیمین به رویش دوباره (تداوم هنر در نسل‌های خانواده) و ترنج سیمین به یک بانوی برگزیده حوزه صنایع‌دستی اعطا می‌شود.

کارگاه‌های آموزشی همزمان با جشنواره

برگزارکنندگان جشنواره ۱۳ کارگاه تخصصی آموزشی در حاشیه این رویداد بین‌المللی برنامه‌ریزی کرده‌اند که علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این کارگاه های با مراجعه به بخش برنامه های جنبی در سایت رسمی جشنواره در هر کدام از کارگاه‌های مورد نظر ثبت نام کنند.

از مجموع ۱۳ کارگاه برنامه ریزی شده، ۶ کارگاه بین المللی و ۷ کارگاه ملی است، چطور کسب و کارمان را توسعه دهیم؟ حفظ صنایع دستی، حفظ هویت فلسطین (تجربه محور)، فرهنگ پایه تولید، توسعه و آموزش طراحی، فرهنگ پایه تولید ، توسعه و آموزش طراحی مهمترین عناوین کارگاه‌های بین‌المللی با حضور مدرسان خارجی برگزار می‌شود.

همچنین کارگاه‌هایی با موضوع معرفی روند ثبت آثار و میراث ناملموس صنایع دستی ایران در یونسکو (شروین گودرزی)، معرفی آثار میراث جهانی در ایران در حوزه صنایع دستی (شروین گودرزی)، معرفی دو اثر ثبت شده جهانی مرتبط با صنایع دستی (شروین گودرزی)، ارائه تجربیات موفق بوم‌گردی در عرصه صنایع‌دستی (یاور عبیری و امیر میری )، طراحی و گسترش ساختار کسب و کار سازگار با پارادایم توسعه پایدار و با تاب‌آوری بالا در عرصه صنایع خلاق فرهنگی بویژه صنایع دستی و بوم گردی (پورنگ پورحسینی)، صنایع دستی و محیط زیست (منیژه خلیلی)، طب و صنایع دستی (بابک دانش‌فر)، تحلیل تاریخی درهای خاتم‌کاری محفوظ در موزه ملی ایران (سمیرا عرب)، توسط اساتید و محققان ایرانی در ۷ روز برگزار می‌شود.جدول کارگاه‌های آموزشی ملی و بین‌المللی جشنواره صنایع‌دستی فجر

 

 

این کارگاه‌ها از نخستین روز جشنواره تا چهارشنبه – ۳ اسفند ماه – به جز روز شنبه (۲۹ بهمن ۱۴۰۱) در دو سانس ۹ تا ۱۱ صبح و ۱۳ تا ۱۵ بعد ازظهر در سالن اجتماعات موزه ایران باستان برگزار می‌شود و ظرفیت هر دوره ۵۰ نفر است.

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با عنوان سرو سیمین ۷ با دبیری سیدمرتضی عمادی از ۲۶ بهمن تا ۴ اسفند در محل موزه ملی ایران برگزار می‌شود. شش دوره از این جشنواره به صورت ملی برگزار شده و امسال برای اولین بار به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9869 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید