شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
کد خبر: 8577 |
تاریخ انتشار : 09 آوریل 2022 - 12:44 | ارسال توسط :
82 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

عربستان سعودی اعلام کرد به یک میلیون مسلمان اجازه می‌دهد در مراسم حج امسال شرکت کنند.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ وزارت حج عربستان سعودی پس از دو سال کاهش قابل توجه شمار زائران در روز شنبه اعلام کرد به یک میلیون زائر از داخل و خارج از این کشور اجازه خواهد داد تا در مراسم حج امسال شرکت کنند.

مراسم حج که یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های مذهبی جهان محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۹ با حضور حدود ۲.۵ میلیون نفر برگزار شد، اما پس از شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰،‌ مقام‌های عربستان سعودی فقط به ۱۰۰۰ زائر اجازه شرکت در این مراسم را دادند. در سال ۲۰۲۱ نیز شمار زائران به ۶۰,۰۰۰ نفر از ساکنان کاملا واکسینه‌شده عربستان کاهش پیدا کرد.

بر اساس بیانیه روز شنبه وزارت حج عربستان سعودی،‌ مراسم حج امسال به زائران واکسینه‌شده زیر ۶۵ سال محدود خواهد شد.

افرادی که از خارج از عربستان سعودی در این مراسم شرکت می‌کنند باید نتیجه منفی آزمایش PCR کرونا را که ۷۲ ساعت قبل از سفر انجام شده است ارائه کنند.

طبق بیانیه روز شنبه،‌ دولت عربستان سعودی قصد دارد در عین حال که امکان حضور بیشترین تعداد ممکن از مسلمانان جهان در مراسم حج را فراهم می‌کند،‌ از امنیت آن‌ها نیز اطمینان حاصل کند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8577 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید