شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 7496 |
تاریخ انتشار : 04 دسامبر 2021 - 10:33 | ارسال توسط :
77 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

اعضای کاروان سیاحتی-فرهنگی موتور سواران پاکستانی با شعار «دوستی دو همسایه و توسعه گردشگری پساکرونا» متشکل از ۱۳ نفر سفر ۲۶ روزه خود به مقصد شهرهای مختلف ایران را از شهر فرهنگی «لاهور» آغاز کردند.

اخبار گردشگری پارسی :

خانه فرهنگ کشورمان در شهر لاهور به عنوان قلب فرهنگی-علمی پاکستان و مرکز ایالت پنجاب طی مراسم پذیرای کاروان موتورسواران باشگاه «کراس روت» بود و این کاروان ورزشی سپس با بدرقه «جعفر روناس» رییس نمایندگی فرهنگ ایران سفر خود را آغاز کردند.

موتور سواران ورزشکار پاکستانی روز باحضور نمایندگی فرهنگ ایران سفر ۲۶ روزه خود به ایران را با شعار “دوستی ایران و پاکستان و توسعه گردشگری پساکرونا” بین دو کشور همسایه و مسلمان آغاز کردند.

۱۳ نفر از موتور سوران باشگاه “کراس روت” در لاهور با شرکت در مراسم استقبال که در محوطه بیرونی خانه فرهنگ کشورمان برگزار شد عزم خود را برای تقویت روابط وهمکاری های مردمی بین دو کشور اعلام کردند.

رییس خانه فرهنگ کشورمان به اهمیت توسعه گردشگری برای تقویت روابط دو ملت برادر اشاره کرد و گفت: ایران از جنبه‌های تاریخی، سنت‌های زندگی، تنوع فرهنگی، نژادی و زبانی جایگاه ممتازی در دنیا دارد.

وی افزود: رسانه‌های غربی همواره سعی کرده‌اند چهره فرهنگی دو کشور را با اخبارهای گزینشی و سیاه نمایی مخدوش کنند. تلاش و همت شما می تواند هویت اصیل مردم با فرهنگ دو کشور را در مبدا و مقصد آشکار سازد.

وابسته فرهنگی ایران در لاهور با بیان اینکه ایران قهرمانان زیادی از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به خود دیده است ، ادامه داد که آرامگاه این شهید بزرگ اسلام که درحمله تروریستی آمریکا جان به جان آفرین تسلیم کرد در شهر کرمان قرار دارد.

آغاز تور سیاحتی-فرهنگی موتورسواران پاکستانی به ایران با شعار دوستی 

«مکرم خان‌ترین» که سرپرستی تیم موتور سواران پاکستان را در سفر به ایران برعهده دارد گفت: ایران و پاکستان که اشتراکات زیادی در تاریخ، فرهنگ، زبان و هنر دارند دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری هستند که باید شناسایی و از آن استفاده بهینه شوند.

وی به خاطرات سفر گذشته خود به ایران که در سال ۲۰۱۹ پیش از پدیده کرونا صورت گرفته بود اشاره کرد و افزود که مردم ایران در مسیر راه و در شهرهای کوچک و بزرگ چنان از ما استقبال گرمی انجام داده و میهمان نوازی کردند که تصمیم گرفتیم بار دیگر به این کشور زیبا و دارای فرهنگ غنی و تاریخ باستانی سفر کنیم.

در پایان این مراسم موتور سواران پاکستانی با پیروی از یک رسم و آداب مشترک و دیرینه دو ملت ایران و پاکستان، با گذشتن از زیر قرآن کریم، سفر سخت و طولانی خود را در آستانه فصل زمستان به سوی کشورمان آغاز کردند.

موتور سواران پاکستان در سفر ۲۶ روزه رفت و برگشت خود به کشورمان با مسافت ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر، با طی مسیر از شهر لاهور تا نقطه صفر مرزی بین دو کشور وارد تفتان (میرجاوه) شده و از آنجا به شهرهای زاهدان، بم، کرمان، یزد، اصفهان، کاشان، قم، و تهران سفر خواهند کرد.

تیم موتورسواران ورزشکار پاکستانی متشکل از ۱۶ نفر در تابستان سال ۱۳۹۸ نیز که نام کاروان خود را «یارِ من ایران» گذاشته بودند همزمان با هفتاد و دومین سالروز استقلال این کشور با پیام «صلح و دوستی» راهی جمهوری اسلامی ایران شده و از شهرهای مختلف کشورمان، امکان فرهنگی و تاریخی بازدید کردند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7496 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید