جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6935 |
تاریخ انتشار : 03 نوامبر 2021 - 9:15 | ارسال توسط :
192 بازدید
0
5
ارسال به دوستان
پ

چشمه قیر دهلران با خاصیت گوگردی به عنوان یک پدیده نادر طبیعی یک اثر توریستی برای گردشگران است.

اخبار گردشگری پارسی :

چشمه‌های قیر شامل یک چشمه اصلی و سه چشمه فرعی است که در حدود ۸۵ هکتار مساحت دارد و برای رسیدن به این چشمه سیاه‌رنگ که دهانه آن ۹ متر است باید از شهر دهلران به سمت بوستان جنگلی آبگرم رفت.
این اثر طبیعی به عنوان یکی از آثار تفریحی، توریستی استان ایلام و با ظرفیت اقتصادی ویژه در شهر دهلران قرار دارد و سالیانه به ویژه در ایام نوروز افراد و گردشگران زیادی از این اثر طبیعی بازدید می‌کنند.
چشمه قیر دهلران از پدیده‌های طبیعی ایران در این شهرستان است که در شمال شرقی دهلران و در دامنه سیاه کوه واقع است.چشمه‌های قیر همراه با آب از زمین می‌جوشد و در سرچشمه حوضچه‌ی طبیعی سیاه‌رنگی تشکیل داده و در مسیر کوتاه جریان دارد.
«حبیب‌الله محمودیان» استاد دانشگاه گفت: این اثر طبیعی در فهرست آثار تاریخ طبیعی کشور ثبت شده است، در دوران گذشته از قیر طبیعی منطقه برای قیراندود کردن پشت‌بام‌ها استفاده می‌شد.
محمودیان افزود: در منابع تاریخی به شهری به نام «منس» در منطقه اشاره شده که پشت‌بام خانه‌های این شهر با قیر اندود شده و آثار به جامانده از شهرهای تاریخی در منطقه‌ی دهلران و موسیان از جمله تپه‌های پیش از تاریخ موسیان به دلیل نزدیکی با چشمه قیر ممکن است بقایای شهر منس باشد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6935 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید