جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 7608 |
تاریخ انتشار : 13 دسامبر 2021 - 12:51 | ارسال توسط :
89 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

جان ماتسوبارا (Jun Matsubara) هنرمند ژاپنی با اثر “مسجد امام اصفهان” و با موضوع ایران در “نمایشگاه تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن” که از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن بر پا شده بود، شرکت کرده است.

اخبار گردشگری پارسی :

او در گفتگویی با رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن گفت: با ۶۲ سال سن، حدود ۴۴ سال در زمینه نقاشی فعالیت هنری دارم و تاکنون به ایران سفر نداشته ام، البته اطلاعات بسیار محدودی در مورد امام خمینی(ره) و انقلاب شنیده بودم و این که مردم ایران بسیار مهربان و صمیمی هستند و بسیار علاقه مندم از نزدیک با ایران آشنا شوم.

این هنرمند ژاپنی افزود: رایزن فرهنگی ایران و برپایی این نمایشگاه باعث شد تا نگاه جدیدی را نسبت به ایران تجربه کنم و خلق این اثر با توجه به این که تاکنون به این کشور سفر نکرده ام نیازمند بررسی های جدی بود و در مطالعاتی که انجام دادم بسیار به کاشی کاری، معماری و ساختمان های تاریخی ایرانی اسلامی علاقه مند شدم که مانند مینیاتور هستند.

هنرمند ژاپنی بدون سفر به ایران مسجد امام اصفهان را نقاشی کرد
هنرمند ژاپنی که مسجد امام اصفهان را نقاشی کرد

وی به ساختمان و معماری مسجد اصفهان هم که نقاشی خود را با الهام از آن خلق کرد اشاره کرد و افزود: این ساختمان تفاوت ها و اختلافات بسیار زیادی با ساختمان های ژاپنی دارد و امیدوارم بتوانم در این زمینه آثار دیگری را هم از ایران نقاشی کنم.

جان ماتسوبارا با تشکر از اقدام رایزنی فرهنگی در برگزاری این نمایشگاه که نقش مهمی در تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن دارد، افزود: امیدوارم که این تبادلات بین دو کشور بزرگ ایران و ژاپن روز به روز توسعه یابد و شاهد برگزاری نمایشگاه های متعدد و مشترک هنرمندان ایرانی و ژاپنی در دو کشور باشیم که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی که امیدوار است پس از برگزاری این نمایشگاه زمینه همکاری بیشتر با ایران و به ویژه هنرمندان ایرانی برای وی ایجاد شود، بر برگزاری این گونه نمایشگاه ها به صورت مشترک با هنرمندان ایرانی تاکید کرد.

هنرمند ژاپنی بدون سفر به ایران مسجد امام اصفهان را نقاشی کرد

نمایشگاه نقاشی با عنوان “تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن” برای اولین بار با حضور و نمایش بیش از ۳۶ اثر هنری از ۸ شخصیت هنرمند ژاپنی و علاقه مند به ایران و نمایش آثار آنان و از جمله خلق آثاری ویژه با موضوع جاذبه های گردشگری و فرهنگی با عنوان”ایران”، چندی قبل از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن برگزار شد.

در این رویداد فرهنگی ـ هنری، نقاشان و از اعضای انجمن های نقاشی گوئنن و استقلال ژاپن که جزء مهمترین تشکل های هنری این کشور محسوب می شوند به دعوت و پیشنهاد رایزنی فرهنگی علاوه بر این که هشت تابلو و اثر درباره ایران را در طول چند ماه نقاشی و خلق کردند، تعدادی از آثار خود که در رویدادها و نمایشگاه های ژاپن از جمله موزه ملی، گالری هنر و … به نمایش درآمده بود را به نمایش گذاشتند که با استقبال علاقه مندان ژاپنی مواجه شد.
هنرمندان و آثار شرکت کننده در این نمایشگاه شامل جان ماتسوبارا (مسجد امام اصفهان)، شیگه‌نوبو موری‌یاما (کوزه و ظرف مسی) ، هیده‌کو موراتا(روز تقدیر)، سه‌جیما تاکومی(تخت جمشید)، کیدائی تاگوچی(سفر)، سؤو تسوکاموتو (فراتر از خاطره)، شیوئیچیرو تسوکودا(تهران) و کازونوری یامائوچی(تصویر ذهنی پارس با گلدان و گل لاله)  بودند.

بازدیدها: 1

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7608 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید