شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 7499 |
تاریخ انتشار : 04 دسامبر 2021 - 10:39 | ارسال توسط :
68 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی بر تبلیغ و معرفی انواع فرآورده های کنجد این شهرستان در بازارهای داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: این محصول می تواند به عنوان صنعت سبز ، پاک و حلال یک برند ملی مطرح باشد.

اخبار گردشگری پارسی :

محمدرضا دشتی اردکانی پنجشنبه شب در نشست هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره محصول کنجد شهرستان افزود: این جشنواره باید فراتر از معرفی در سطح کشور باشد بلکه در نمایشگاه های بین المللی و ملی نیز  یبشتر  معرفی شود.

وی اضافه کرد: طعم و خواص انواع محصول کنجد با تمامی ذایقه ها سازگار است بنابراین زمینه صادرات آن از سوی مسئولان بیشتر مهیا شود.

نماینده مردم اردکان  در مجلس یازدهم  تصریح کرد: این محصول، به خاطر تنوع و کیفیت آن  قابلیت‌های زیادی برای جشنواره و نمایشگاه بزرگ دارد که در این خصوص می‌توانیم از ظرفیت‌های مشابه در کشور استفاده کنیم.

 

رییس فراکسیون گردشگری مجلس در ادامه با بیان اینکه اولین گام رفع برخی موارد آلایندگی این صنعت  و خروجی بسیار مناسب جشنواره است، اظهار کرد:  جشنواره ای  که نوعا با مبنا قراردادن معرفی یک محصول خاص و راهبردی ، زمینه مناسبی برای جلب گردشگران خارجی و داخلی و همچنین جامعه محلی فراهم می کند .

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یزد با بیان اینکه برگزاری جشنواره محصول کنجد در اردکان با فرهنگ مردم منطقه عجین است افزود: جشنواره محصول کنجدی ظرفیت های بسیار زیادی برای اردکانی ها به ارمغان خواهد آورد .

سید مصطفی فاطمی فیروزآبادی  یادآور شد: مهمترین محصولی که به نام اردکان  باید روی آن کار شود ، چه بسا فروشگاه هایی در کشور بدین نام گشایش یابد تا این محصول بیشتر معرفی شود .

وی با بیان اینکه اگر مدیران صنایع و شرکت های اردکان   حمایت کنند می توان در حوزه بازاریابی و بازرگانی  آن را بیشتر پوشش داد، گفت: هدف از برگزاری جشنواره رونق گردشگری و معرفی این محصول و شهر اردکان به مردم ایران است .

 

فاطمی فیروزآبادی اظهار کرد: صنعت محصول کنجدی می تواند جایگاهش در خارج از کشور نیز به دست آورد .

هنر صنعت غذایی استحصال و فرآوری کنجد بر طبق منابع تاریخی و اقوال شفاهی نزدیک به چهار قرن دراین سرزمین  قدمت دارد و تاریخ تولید ارده و حلواارده آن تا دوره صفوی می رسد .

به رغم گوناگونی تولید حلوا ارده در کشور فرمول و تولید سنتی حلوا ارده اردکان شهرت جهانی پیدا کرد و در کنار توسعه سنتی،  شبکه تولید صنعتی با الگوی سنتی تحت عنوان خوشه‌های محصول کنجدی سال های گذشته در اردکان فعال شد .

در اردکان ۲۰۰ کارگاه حلوا ارده ، ارده و روغن ارده، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۲هزار نفر را فراهم کرد.

مرکز شهرستان ۱۳۰ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق،  احمدآباد و اردکان است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7499 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید