جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6484 |
تاریخ انتشار : 16 اکتبر 2021 - 10:28 | ارسال توسط :
194 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکاف‌های ایجاد شده در سازه‌های آبی – تاریخی شوشتر گفت: اگر در خصوص این سازه‌ها فکر عاجلی نشود شاید فاجعه‌ای در زمینه تاریخی و میراث فرهنگی کشور و دنیا رخ دهد.

اخبار گردشگری پارسی :

محمدرضا دشتی در گفت‌وگو  اظهار کرد: با دعوت از مجمع نمایندگان خوزستان، هیات فراکسیون گردشگری مجلس سفره دو روزه‌ای به خوزستان داشتیم تا راهکارهای ارتقای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بررسی شود.

وی با اشاره به بازدید از موزه منطقه‌ای اهواز و سرعت خوب ساخت آن افزود: امیدوارم با پیشرفت‌های فیزیکی، این موزه در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ افتتاح شود چراکه سرمایه بزرگی برای منطقه جنوب و جنوب غرب کشور خواهد بود.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دانشکده سه گوش اهواز نیز ساختمان بی‌نظیری است که متاسفانه مورد بی‌مهری مسئولان استان خوزستان قرار گرفته و امیدوارم این مساله حل شود.

دشتی با بیان این که بی‌نظیرترین و منحصربه‌فردترین سازه آبی دنیا در شوشتر قرار دارد و به همین خاطر به عنوان پایتخت سازه‌های آبی ـ تاریخی دنیا شناخته شده است، ادامه داد: اعضای فراکسیون از مبداء رودخانه کارون تا آبریزهای مختلف، از مشکلات بازدید کردند.  اگر نسبت به این سازه فکر عاجلی نشود شاید فاجعه ای در مسائل تاریخی و میراث فرهنگی کشور و دنیا رخ دهد. امیدوارم با پیگیری‌های مردم این شهرستان و مکاتبات با رئیس جمهور و وزرای مربوطه و دستور جدید وزیر نیرو، به زودی این مشکل حل شود.

وی تصریح کرد: لایروبی رودخانه کارون و سازه‌های آبی‌ ـ تاریخی، دو مشکل این منطقه هستند و اگر فکر عاجلی برای شکاف‌های این سازه‌ها نشود شاید در آینده جبران نشود. مسئولان استانی و فرااستانی باید کاری در این زمینه انجام دهند تا این بنای تاریخی جهانی نجات داده شود.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مقوله گردشگری خاطرنشان کرد: هر استان ایران قطعه بهشت گردشگری است اما متاسفانه آن گونه که باید مسئولان کشور به آن اهتمام نداشته‌اند. امیدواریم دولت سیزدهم و وزیر میراث فرهنگی بتوانند فکر عاجلی برای بحث گردشگری کنند زیرا صنعت گردشگری می‌تواند به عنوان یکی از منابع درآمدی هر استان باشد.

دشتی افزود: اکنون عازم چغازنبیل هستیم تا پس از بررسی و جمع‌بندی سفر بتوانیم پس از کرونا گردشگری استان را رونق دهیم.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6484 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید