پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 8605 |
تاریخ انتشار : 10 آوریل 2022 - 10:52 | ارسال توسط :
322 بازدید
0
6
ارسال به دوستان
پ

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از فروش هشت میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی صنایع‌ دستی و سوغات در استان طی ایام نوروز خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

رضا ابراهیم‌نیا اظهار کرد: فروش نوروزی بیش از هشت میلیارد تومانی صنایع‌ دستی در خراسان رضوی از ایجاد ۵۴۸ غرفه در ۴۸ بازاچه حاصل شده که ۶۲۰ هنرمند در ۴۲ رشته فعالیت داشته‌اند.

وی ادامه داد: طی این ایام زیورآلات، فیروزه‌کوبی، دست‌بافت‌ها به ‌خصوص گلیم و فرت، سنگ‌تراشی‌های هرکاره و گوهرسنگ‌ها بیشترین میزان فروش و استقبال مردمی را داشتند.

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی اضافه کرد: از بین ۳۳ شهرستان در سطح استان ۲۲ شهرستان که توجیه‌پذیری بیشتری در فروش صنایع‌ دستی داشت، در تاسیس بازارچه استفاده شد. همچنین میزان استقبال مردم با توجه به فراهم ‌نبودن امکانات سفر طی ۲ سال اخیر امسال بسیار خوب بود.

ابراهیم‌نیا خاطرنشان کرد: یک جنبه مهم فروش و رونق صنایع‌ دستی به گردشگری مربوط است. قطعا در مناطقی که گردشگری فعال‌تر باشد، رونق فروش، آموزش صنایع‌ دستی و توجه به فراگیری هر کدام از آن‌ نیز بیشتر خواهد بود.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی ما در خصوص میزان استقبال مردم ایجاد حدود ۳۰۰ غرفه بود اما تعداد تقاضاها از حد تصور ما بیشتر شد و عدد غرفه‌ها به عدد ۵۴۸ مورد رسید.

معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی تصریح کرد: در خراسان از ۲۹۴ رشته در حوزه صنایع‌ دستی ۸۵ رشته فعال وجود دارد. از این تعداد حدود ۲۲ رشته از رشته‌های بومی استان است که در اولویت برنامه‌ریزی و حمایت‌های ما قرار دارند.

ابراهیم‌نیا در خصوص سفرهای تابستانی و برنامه‌ریزی برای فروش صنایع‌ دستی برای آن زمان تصریح کرد: در آینده با توجه به تجربیات و برنامه‌های در حال تدوینی که داریم و به تناسب تقاضایی که در بخش‌های مختلف استان وجود دارد و همچنین توجه به شرایط موجود در نقاطی که گردشگرپذیرتر است، بازارچه‌های موقت و یا دائمی ایجاد خواهد شد. همچنین در نظر داریم با هماهنگی بخش‌های گردشگری در خانه‌های بوم‌گردی هر منطقه از صنایع‌ دستی موجود استفاده شود.

وی گفت: در سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به استان نامه‌ای تدوین و درخواست شد تا حداقل هتل‌های چهار و پنج ستاره مکلف شوند به تعداد مورد نظر اتاق‌های خود را به صنایع‌ دستی تجهیز کنند. امیدواریم این درخواست ما از وزارت تحقق پیدا کند. در این صورت انقلابی در حوزه صنایع‌ دستی کشور رخ خواهد داد. در حقیقت هدف از این اقدام استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر بوده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8605 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید