پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 7079 |
تاریخ انتشار : 09 نوامبر 2021 - 16:35 | ارسال توسط :
95 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

وزیر اوقاف سوریه در دیدار با رییس سازمان حج و زیارت ایران از آمادگی امکانات برای پذیرایی و سفر زائران ایرانی به سوریه و زیارت حرم‌های حضرت زینب و حضرت رقیه خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی‌رضا رشیدیان در رأس هیأتی از سازمان حج و زیارت، شامگاه یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه وارد دمشق شد. او در دیدار با محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه با اشاره به “پیوندهای دو کشور و علاقه مردم ایران برای زیارت حرم حضرت زینب (س) و نیز حضرت رقیه (س)” گفت: قطعا موضوع سلامت، امنیت، عزت و کرامت زائران ایرانی جزو شاخص‌های اصلی برای این سفر است که در مذاکرات و تفاهم فی‌مابین مورد توجه خواهد بود.

او همچنین به تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای سفرهای زیارتی اشاره کرد و افزود: این پروتکل‌ها با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت حفظ سلامت زائران و نیز مردم مورد توجه جدی ما قرار دارد.

عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه نیز به رییس سازمان حج و زیارت ایران گفت: تمام امکانات لازم در این رابطه مهیا است، به همین منظور نکات لازم برای از سرگیری اعزام‌ها به وزرای گردشگری، بهداشت و کشور اعلام شده و امیدواریم شاهد از سرگیری سفرهای زیارتی متناسب با شرایط باشیم.

سوریه آماده سفر ایرانی‌هاست

رییس سازمان حج و زیارت همچنین در دیداری که با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه داشت، یادآور شد: در جریان برقراری دوباره اعزام زائران به سوریه، پروتکل‌های بهداشتی، حفظ عزت، کرامت و امنیت زائران در توافقنامه با طرف مقابل مورد توجه و محور عمل است.

رشیدیان درباره سفر این هیأت به مهدی سبحانی ـ سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه ـ گفت: این سفر با توجه به همکاری و رایزنی‌های صورت گرفته و تفاهمنامه‌ای که به امضای دو کشور رسیده، برای فراهم کردن زمینه حضور زائران ایرانی در سوریه و زیارت حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) است.

رییس سازمان حج و زیارت با یادآوری این‌که متولی قانونی موضوع زیارت و سفرهای زیارتی است، بیان کرد: تلاش‌ها برای از سرگیری اعزام زائران متناسب با تمهیدات انجام‌شده به‌ویژه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دست انجام است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7079 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید