جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 6394 |
تاریخ انتشار : 12 اکتبر 2021 - 10:56 | ارسال توسط :
239 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

دومین رویداد بین‌المللی «چوب» روز دوشنبه با حضور مسئولان، هنرمندان و عموم مردم در مجموعه تاریخی تاق بستان کرمانشاه آغاز به کار کرد و تا ۲۲ مهر هم ادامه دارد.

اخبار گردشگری پارسی :

در این مراسم نماینده سازمان جهانی چوب در ایران ، سیاست روز جهانی چوب را حمایت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: همه باید به محیط زیست احترام بگذاریم چون اگر درختی وجود نداشته باشد برگزاری این رویداد هم بی معنی است و بر همین اساس الگویی که امسال طراحی می‌کنیم کره زمین همراه درخت و یک ماسک است و در ضمن هر هنرمند در پایان این رویداد باید یک درخت را به نام خودش بکارد.

دومین رویداد بین‌المللی «چوب» در کرمانشاه آغاز شد
« علیرضا باوندپور » نماینده سازمان جهانی چوب در ایران

هنرمندان پیکره‌تراش گمنام هستند

«علیرضا باوندپور» شایعات مبنی بر قطع درختان برای کار روی چوب آنها را رد کرد و گفت: ما برای کار هرگز از درختان زنده استفاده نمی‌کنیم و از درختانی که عمر آنها به هر دلیلی تمام و خشک شده اند استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه این رویداد بین‌المللی باید با حضور هنرمندان کشور از سایر استانها هم برگزار شود، گفت: کرونا مانع برگزاری کشوری این رویداد شد و سال آینده تلاش می‌کنیم این رویداد را کشوری برگزار کنیم و این در حالی است که مجوز برگزاری منطقه ای با حضور هنرمندان کشورهای همسایه را از سازمان جهانی چوب گرفتیم.

باوندپور تاسیس دفتر نمایندگی سازمان جهانی چوب در کرمانشاه را اتفاق مهمی برشمرد و گفت: ما شانزدهمین کشوری هستیم که توانستیم نمایندگی سازمان جهانی چوب را بگیریم و این امکان و ظرفیت بسیار بالایی است تا بتوانیم کشور و استان کرمانشاه را به خوبی و نیکی به جهانیان معرفی کنیم.

نماینده سازمان جهانی چوب در ایران با اشاره به اینکه هنرمندان این عرصه گمنام و نیازمند معرفی هر چه بیشتر هستند، گفت: این هنرمندان باید با خارج از کشور ارتباط داشته باشند تا در مسابقات جهانی برای کشور و کرمانشاه افتخارآفرینی کنند.

دومین رویداد بین‌المللی «چوب» در کرمانشاه آغاز شد
« فیروز ناصری » نایب رییس مجمع هنرمندان کشور

صنایع دستی در کرمانشاه می‌تواند رونق اقتصادی ایجاد کند

نایب رییس مجمع هنرمندان کشور نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت بسیار بالای صنایع دستی در استان کرمانشاه گفت: حوزه صنایع دستی در این استان مظلوم واقع شده و باوجود اینکه نگاه مدیریتی به این صنعت بسیار ضعیف است ما نگرانیم اما خودباخته نیستیم.

«فیروز ناصری» صنایع دستی را تبلور عینی اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری دانست و افزود: این صنعت می‌تواند منجر به مهاجرت معکوس به روستاها شود و اقتصاد را رشد و درآمد ثابت و پایدار را برای مردم به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اینکه میزبانی این رویداد بین‌المللی در کرمانشاه مایه افتخار و سرافرازی است، گفت: روز جهانی چوب در شهرها و کشورهای دیگر ارزش و احترامی خاص دارد بطوریکه عکس استاد باوندپور را به طور ویژه ای چاپ و منتشر کردند و این اتفاق باید در کرمانشاه هم بیفتد.

ناصری بر معرفی هنرمندان این عرصه تاکید کرد و ادامه داد : این هنرمندان از چوبی که باید زغال شود طلا می‌سازند و نه تنها از بی‌ارزش‌ترین مواد اولیه کارهای ارزشمندی تولید می‌کنند و هویت می‌آفرینند بلکه اقتصاد را هم به خانواده تزریق می‌کنند.

دومین رویداد بین‌المللی «چوب» در کرمانشاه آغاز شد
اجرای زنده گروه موسیقی در آیین افتتاحیه رویداد بین‌المللی چوب در کرمانشاه

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6394 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید