سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
کد خبر: 7270 |
تاریخ انتشار : 22 نوامبر 2021 - 10:28 | ارسال توسط :
80 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

یک باستان‌شناس آماتور در سوئیس موفق به کشف یک خنجر تاریخی شده که توسط یک سرباز رومی در نبردها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از لایو ساینس، یک جوینده گنج در سوئیس موفق به کشف خنجر پرنقش و نگار  و دوهزارساله متعلق به یک سرباز رومی شد. به دنبال این اکتشاف گروهی از باستان‌شناسان در محل کشف خنجر حاضر و موفق شدند صدها اثر تاریخی را از میدان مبارزه‌ای که در آن سربازان رومی با جنگجویان رائتی مبارزه می‌کردند کشف کنند.

باستان‌شناسان معتقدند یکی از جنگجویان رومی به نشانه سپاسگزاری از پیروزی در نبرد، این خنجر را دفن کرده است. تاکنون فقط چهار خنجر مشابه در قلمروهای سابق رومی‌ها کشف شده است.

خنجر یک سرباز رومی کشف شد

«لوکاس اشمید» در دورانی  که یک دانشجوی دندان‌پزشکی بود جست‌وجو در مناطق اطراف کانتون گراوبوندن در سوئیس را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرد. باستان‌شناسان در سال ۲۰۰۳ در محل مورد نظر و اطراف آن کاوش کردند و به شواهدی از حضور سربازان رومی دست پیدا کردند و تمام آثار تاریخی محل را کشف کردند.

اما «اشمید» از این‌که تمامی آثار تاریخی این محل کشف شده باشند اطمینان نداشت و با کاوش در این محل اشیاء فلزی پیدا کرد و به این نتیجه رسید که آثار تاریخی بیشتری همچنان در این مکان وجود دارند.

«اشمید»‌ این خنجر را که با استفاده از نقره و برنج تزئین شده در یک تپه کوچک در سال ۲۰۱۹ کشف کرده است. او کشف این خنجر مهم را به موسسه باستان‌شناسی که مجوز کاوش با فلزیاب او را صادر کرده بود گزارش داد.

خنجر یک سرباز رومی کشف شد
سرنیزه تاریخی
خنجر یک سرباز رومی کشف شد
بخش‌هایی از یک سپر تاریخی

با پایان کاوش باستان‌شناسان در محل مورد نظر صدها اثر تاریخی کشف شد. از جمله آثار کشف‌شده به سرنیزه‌ها،‌ بخش‌هایی از سپر و سکه می‌توان اشاره کرد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7270 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید