پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 6964 |
تاریخ انتشار : 06 نوامبر 2021 - 12:49 | ارسال توسط :
170 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

معاون گردشگری در جریان تدوین برنامه جدید همکاری‌های گردشگری ایران و چین، بر ضرورت آسیب‌شناسی کلانِ جذب گردشگران چینی به ایران، تاکید کرد و گفت: با واقع‌بینی به بازار چین توجه شود.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، علی‌اصغر شالبافیان در نشست تدوین برنامه همکاری‌های گردشگری ایران و چین که با حضور فعالان بخش خصوصی و نهادهای فرابخشی مرتبط با این موضوع در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری تشکیل شد، گفت: تاکنون اقداماتی به منظور شناخت بازار گردشگری چین صورت گرفته، اما نیاز امروز این است که در گام نخست، ضمن آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی کلان، اقدامات اجرایی خرد را متناظر با آن طراحی کنیم و در دستور اجرا قرار دهیم.

او با بیان این‌که استفاده از پژوهش‌های بین‌المللی صورت‌گرفته می‌تواند در موفقیت توسعه روابط گردشگری ایران و چین مؤثر واقع شود، افزود: تاکنون در تحقیقات داخلی صورت‌گرفته بسیاری از زوایای مربوط به بازار چین شامل رفتارشناسی گردشگران چینی، علایق، سلایق، امکانات و الزامات مورد نیاز میزبانی از آن‌ها، احصاء شده است که این بسترِ اطلاعاتی می‌تواند در کنار پژوهش‌های بین‌المللی صورت‌گرفته در شفاف شدن نقشه راه پیش‌ رو مؤثر واقع شود.

شالبافیان با اشاره به شرایط حاکم از شیوع ویروس کرونا بر کشورهای هدف گردشگری کشور، یادآور شد: اگرچه طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته رونق گردشگری چین به طول خواهد انجامید، اما نیاز است با تجمیع داده‌های موجود و فراهم آوردن زیرساخت‌های مورد نیاز، تهیه محتوا به منظور عملیاتی شدن تقویت ارتباط مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر این‌که نظام اجرایی توسعه ارتباط گردشگری میان ایران و چین باید بر پایه ظرفیت‌های کشور تعریف شود، یادآور شد: با وجود این‌که ارتقاء ظرفیت‌های موجود باید در اولویت قرار گیرد، اما نیاز است بر مبنای امکانات موجود و با واقع‌بینی به بازار چین توجه شود.

برنامه جدید ایران برای گردشگران چینی

وی با اشاره به راه‌اندازی میز توسعه گردشگری چین در معاونت گردشگری، اظهار کرد: با همسو کردن همه بخش‌های مرتبط از جمله ادارات کل معاونت گردشگری و سایر بخش‌های مرتبط وزارت و بخش خصوصی و نیز تعریف مطالعات کاربردی، تمرکز واحد بر احصاء برنامه‌های اجرایی رونق گردشگری ایران و چین صورت خواهد گرفت.

شالبافیان گفت: در پیشبرد این برنامه‌ها، اقدامات چه در بخش دولتی و چه خصوصی به صورت انفرادی پاسخگو نخواهد بود و نیاز است در ساختار ماتریسی و در همگرایی و تعامل فرابخشی، به منظور جذب ظرفیت‌های بازار گردشگری چین موثر عمل کرد.

ایران از سال ۲۰۱۱ به دنبال جذب گردشگران چینی بود و اکنون، چین یکی از اصلی‌ترین بازارهای هدف گردشگری ایران است.  با این وجود، آمارهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نشان می‌دهد در این مسیر چندان موفقتی حاصل نشده است؛ سال ۹۸ که ایران روادید را یک‌طرفه برای چینی‌ها لغو کرد، سفر چینی‌ها به ایران تحت تاثیر مسائل سیاسی افت کرد؛ در آن سال، ۴۴ هزار و ۲۵۳ چینی به ایران سفر کردند، درحالی که سال قبل‌تر، بیش از ۵۲ هزار نفر از این کشور به ایران آمده بودند. مسؤولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از لغو روادید انتظار جذب یک‌ونیم تا دو میلیون گردشگر چینی در سال را داشتند. سفر گردشگران چینی با همه‌گیری کرونا به ایران متوقف شد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6964 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید