پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 9478 |
تاریخ انتشار : 01 نوامبر 2022 - 14:44 | ارسال توسط :
151 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

در پی آتش‌سوزی بازار وکیل شیراز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس براساس گزارش میدانی کارشناس میراث فرهنگی، گفت: بازار تاریخی وکیل آسیبی ندیده است و فقط بخش‌هایی از آن سیاه شده و دوده ‌گرفته که قابل پاکسازی است.

اخبار گردشگری پارسی :

شامگاه یکشنبه، هشتم آبان‌ماه براساس گزارش رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، یکی از حجره‌های بازار وکیل جنوبی دچار حریق شد. این آتش‌سوزی به دلیل جوشکاری در مجاورت پارچه‌فروشی و مواد اشتعال‌زا به وقوع پیوست که همان دیشب اطفا شد.

سید مؤید محسن نژاد ـ مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ـ درباره آسیبی که بر اثر این آتش‌سوزی به بازار وکیل وارد شده است، پس از بررسی میدانی و گزارش کارشناس میراث فرهنگی به ایسنا گفت: در آتش‌سوزی شب گذشته، یک دهنه مغازه در بازار وکیل که پارچه‌فروشی بود، به علت سهل‌ انگاری مالک در حین جوشکاری طعمه حریق شد که با رسیدن آتش‌نشان‌ها آتش مهار شد. هرچند به اموال پارچه‌فروشی زیان مالی وارد شده، اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و یا مصدوم نداشته است.

او با بیان این‌که براساس بررسی و مشاهدات میدانی کارشناس میراث فرهنگی، هیچ آسیبی به بافت تاریخی بازار وکیل شیراز وارد نشده است، افزود: فقط در راسته اصلی بازار وکیل جنوبی حدود ۲۰ «عرقچین» (پوشش مدور، پوشش‌های کم‌خیز گنبدی که معمولا برای پوشش زیرین بقعه‌ها به کار می‌رود) سیاه شده و دوده گرفته که با پاکسازی برطرف می‌شود و جز این، خسارت دیگری وارد نشده است.

محسن‌نژاد همچنین گفت: آتش‌سوزی در داخل مغازه رخ داده، بنابراین بافت اصلی بازار تاریخی آسیبی ندیده است.

بازار وکیل در آتش‌سوزی آسیب جدی ندید
آتش‌سوزی شامگاه گذشته در یکی از حجره‌های بازار وکیل جنوبی
منبع عکس: اینترنت

بازار وکیل شیراز با قدمتی از دوران زندیه، یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز به شمار می‌آید که در تیرماه سال ۱۳۵۱ در فهرست میراث ملی ایران ثبت شده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9478 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید