پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 10300 |
تاریخ انتشار : 16 آوریل 2023 - 11:46 | ارسال توسط :
75 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از عدم خسارت به ابنیه تاریخی در پی بارش شدید در استان خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

عطا حسن‌پور ۲۶ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته خوشبختانه هیچ خسارتی به ابنیه تاریخی لرستان در پی بارش‌های اخیر وارد نشده است.

وی تصریح کرد: بارش باران که از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین آغاز شد و تا روز پنج‌شنبه ادامه داشت موجی از نگرانی را برای دوستداران میراث کهن استان به دنبال آورد که بررسی‌های میدانی حاکی از عدم خسارت به این ابنیه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه لرستان با دارا بودن بیش از ۱۰۰ پل تاریخی به‌عنوان سرزمین پل‌های تاریخی شناخته شده است، افزود: قرار گرفتن این پل‌ها در مسیر رودخانه‌ها و بالا آمدن آب در پی بارش شدید باران، این بناها را در معرض خطر سیلاب قرار داده است.

حسن‌پور به وضعیت پل کشکان به‌عنوان مادر پل‌های تاریخی در پی بارش شدید باران در لرستان و خروشان شدن رودخانه کشکان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با توجه به ایجاد کمربند حفاظتی که در پایه‌های این پل ارزشمند انجام شده، علیرغم شدت باران و پر آب شدن رودخانه کشکان، هیچ‌گونه خسارتی به این پل تاریخی وارد نشده است.

وی همچنین با اشاره به ممنوع بودن تورهای گردشگری استان در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین‌ماه در پی بارش شدید باران اضافه کرد: این بارش‌ها موجب مسدود شدن مسیر دسترسی برخی از نقاط گردشگری لرستان از جمله آبشارهای بیشه و نوژیان خرم‌آباد شده و تیم‌های کارشناسی اداره‌کل نیز گشت‌های نظارتی خود را برای خسارت احتمالی به تأسیسات گردشگری در دستور کار قرار داده‌اند.

بارش‌های شدید آسیبی به ابنیه تاریخی لرستان وارد نکرده است

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10300 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید