شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 8624 |
تاریخ انتشار : 13 آوریل 2022 - 10:59 | ارسال توسط :
325 بازدید
0
6
ارسال به دوستان
پ

ایران در حال برنامه ریزی برای گسترش سفرهای هوایی و دریایی برای هواداران جام جهانی در قطر است. در این باره، الجزیره در گزارشی به موضوع ارزان‌تر بودن اسکان در ایران پرداخته و توافقات اخیر ایران و قطر را مرور کرده است.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از الجزیره، ایران با بسیج برنامه‌های خود برای میزبانی از هواداران جام جهانی فوتبال که در کشور همسایه‌اش برگزار می‌شود، به مجموعه‌ای از توافق‌ها با قطر دست یافته است.

جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل قطر در جریان سفر دو روزه خود به جزیره کیش مهمان رستم قاسمی وزیر راه ایران بود که با امضای توافقنامه‌هایی همراه بود. دو کشور همچنین توافق کردند که تعداد پروازهای بین خود را افزایش دهند. هدف از افزایش همکاری، تسهیل اقامت هواداران در جزیره کیش است که با پرواز ۴۰ دقیقه‌ای یا ۶ ساعته با قایق از دوحه فاصله دارد.

همکاری در جام جهانی موضوع یکی از ۱۴ قراردادی بود که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و امیر قطر در اواخر فوریه در دوحه امضا کردند. رهبران دو کشور همچنین در تماس تلفنی در مورد توافقات اخیر گفت‌وگو کردند.

در حالی که کیش تمرکز اصلی است، مقامات ایرانی هم‌چنین امیدوارند بتوانند از سایر جزایر و شهرهای جنوب استان هرمزگان برای استقبال از هواداران استفاده کنند. آنها همچنین می‌خواهند به طور بالقوه برخی از اقدامات را فراتر از جام جهانی انجام دهند تا روابط گردشگری و سفر بین دو کشور را تقویت کنند، اما جزئیات هنوز مشخص نیست. رستم قاسمی گفت انتظار دارد صدها هزار هوادار جام جهانی در ایران بمانند.

وزیر راه ایران گفت: اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم تا زمینه را برای علاقمندان و گردشگران خارجی فراهم کنیم تا در اوقات فراغت خود به ایران سفر کنند تا از جاذبه های کشورمان نیز دیدن کنند.

اقامت در ایران احتمالاً برای بازدیدکنندگان خارجی بسیار ارزان‌تر از کسانی است که در قطر هستند که این امر به خاطر سقوط ارزش ریال ایران به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده در سال‌های اخیر است. مقامات ایرانی امیدوارند که هواداران در کیش بمانند و سفرهای رفت و برگشتی در طول جام جهانی داشته باشند. این امر به صنعت توریسم ایران نیز کمک خواهد کرد که در سال‌های اخیر به خاطر کرونا آسیب دیده است.

محمد محمدی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفت: هم اکنون روزانه ۷۲ پرواز بین ایران و قطر انجام می‌شود. او گفت که این تعداد می‌تواند به ۱۰۰ پرواز در روز افزایش یابد. محمدی هم‌چنین گفت که ایران می‌تواند در دوره جام جهانی انتقال محموله بین دو کشور را تسهیل کند.

ایران هم‌چنین در تلاش است برای تسهیل سفر دریایی به قطر از کشتی های تفریحی جدید استفاده کند. علی اکبر صفایی معاون وزیر راه وعده داد تا عید سعید فطر چند خط جدید سفرهای دریایی فعال شود.

برای تشویق و تسهیل سفرهای بیشتر، انتظار می‌رود ایران ویزای مورد نیاز برای بازدیدکنندگان ورودی از قطر را نیز لغو کند.

لیلا اژدری، رئیس اداره گردشگری خارجی ایران گفت: وزارت امور خارجه با لغو روادید سفر از قطر به مدت دو ماه در طول جام جهانی که در ۱۸ دسامبر به پایان می رسد موافقت کرده است. وی گفت که بازدیدکنندگان می توانند برای اقامت ۲۰ روزه در طول این دو ماه، که تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد، برای گذرنامه رایگان یک یا چند بار ورود درخواست دهند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8624 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید