جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 9250 |
تاریخ انتشار : 18 سپتامبر 2022 - 16:26 | ارسال توسط :
95 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

استاندار خراسان رضوی در حاشیه افتتاحیه قرارگاه خدمت‌رسانی به زائران در دهه پایانی صفر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدت‌هاست که مسئولین در بخش‌های مختلف مشغول برنامه‌ریزی و آماده‌سازی همه ظرفیت‌ها و امکانات از جمله اسکان، حمل‌ونقل، تأمین کالاهای روزمره مورد نیاز مردم، بهداشت و درمان، خدمات شهری و… هستند که همگی در دستور کار دستگاه‌های مربوطه بوده و این آمادگی‌ها خوشبختانه در حد زیادی فراهم شده است.

اخبار گردشگری پارسی :

یعقوبعلی نظری امروز، ۲۷ شهریور ماه، عنوان کرد: ما برای ارائه این خدمات به زائران، ساز و کار معین و مشخصی لازم داشتیم، از این‌رو همکاران ما در فرمانداری مشهد به این تدبیر رسیدند که قرارگاه خدمت‌رسانی به زائران طراحی شود تا تمامی خدمات در یک نقطه تمرکز پیدا کنند و باقی دستگاه‌ها نیز تحت نظارت و مدیریت این نقطه مرکزی خدمت‌رسانی به زائران را انجام دهند.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی به زائران با مدیریت فرمانداری مشهد امروز آغاز به کار کرد و در بخش‌های مختلف موظف به ارائه خدمت هستند. به عنوان مثال در حوزه مسکن ۱۰ نقطه از جمله آموزش‌ و پرورش، مساجد، شهرداری، حسینیه‌ها، آستان قدس آماده ارائه خدمت هستند.

نظری عنوان کرد: در واقع همه این خدمات به نوعی ظرفیت‌سازی و یا انسجام ظرفیت‌های موجود است، به عنوان مثال ما تصمیم گرفتیم که تمام ادارات آمادگی برای اسکان زائران و تامین کالاها به ویژه قیمت‌گذاری در بازار، مراکز اقامتی و حمل‌ونقل را در صورت نیاز داشته باشند؛ امیدواریم در اجرای این حوزه‌ها مسئولان به خوبی نقش خود را ایفا کنند.

وی تاکید کرد: البته در این حوزه مخصوصا اسکان حضور مردم اهمیت ویژه‌ای دارد. در همین راستا نیز پویش مردمی «محله امام‌رضا(ع)» راه‌اندازی شده است و من از عموم مردم دعوت می‌کنم با استفاده از سایتی که راه‌اندازی شده است در این پویش شرکت کنند.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: بدیهی است که تامین نیازمندی‌ها بر اساس اولویت‌ها صورت خواهد گرفت. بر اساس همین اولویت بندی‌ها ابتدا از اقامتگاه‌های رسمی و سپس از اقامتگاه‌هایی که سهولت استفاده از آن‌ها بیشتر باشد مانند مدارس، حسینیه‌ها، مساجد و یا سالن‌های ورزشی استفاده خواهد شد و به موازاتی که نیاز بیشتر شود طبیعی است که ظرفیت‌های پیش‌بینی شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نظری در خصوص تمهیدات راه‌های منتهی به مشهد و طرح‌های ترافیکی در سطح شهر مشهد در ایام دهه پایانی صفر بیان کرد: ایجاد نظم، انضباط، موضوعات ترافیکی و امنیتی به نیروی انتظامی استان مربوط می‌شود. به گونه‌ای که قرارگاه امنیتی امام علی(ع) فعال شده و تدابیر ویژه‌ای پیش‌بینی شده است. همچنین امیدوارم زائران پیاده و سواره از این چتر انضباطی، امنیتی و ترافیک روان برخوردار باشند و به راحتی وارد مشهد شوند.

وی در خصوص تمهیداتی که قرار است در جهت فرهنگ‌سازی بیشتر برای اقدامات مردمی بدون در نظر گرفتن بودجه دولتی و سازمانی برای خدمت به زائران صورت گیرد، تأکید کرد: وظیفه ما حمایت و زمینه‌سازی برای مردم در این بخش‌هاست و طبیعی است که کار اصلی را مردم انجام دهند؛ البته در تمام موضوعات، ما وظیفه ترغیب و حمایت‌های لازم را داریم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: اطلاع‌رسانی نیز از موضوعات مهم بعدی است. از آنجایی که مردم آمادگی دارند به زائران در موضوعات مختلف خدمت کنند اما اطلاع دقیق از حوزه‌های خدمت‌رسانی ندارند، ما تلاش کرده‌ایم زمینه‌ای در جهت خدمت عامه مردم برای خدمت به زائران امام رضا(ع) فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه زائران مشکلات کمتری خواهند داشت به معنای نبود مشکلات برای آن‌ها نیست، اضافه کرد: همچنین باید گفت که این حجم از زائر را نمی‌توان با امکانات محدودی که در اختیار داریم، مدیریت کرد. البته تعدادی از واحدهای اقامتی که برای زائران در این دوره تدارک دیده شده در شأن آن‌ها  نخواهد بود، به همین دلیل زائران در این حوزه با چالش رو به‌رو خواهند شد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9250 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید