پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 8115 |
تاریخ انتشار : 09 ژانویه 2022 - 14:16 | ارسال توسط :
96 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

مسئول ثبت آثار تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌جنوبی از ثبت بافت قدیم شهر دیهوک طبس در فهرست میراث ملی خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

آشنایی با نشان‌های تاریخی این شهر که اکنون ثبت ملی شده

طاهره مال‌اندوز گفت: دیهوک براثر زلزله ۱۳۵۷ تخریب می‌شود و مردم در مجاورت بافت قدیمی، شهر جدید دیهوک را می‌سازند؛ محدوده تاریخی در غرب شهر دیهوک واقع شده و دارای مساحت تقریبی ۱۸ هکتار است.

به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی، مسئول ثبت آثار تاریخی این اداره‌کل افزود:‌ بافت تاریخی ارزشمند دیهوک که مربوط به دوره صفوی تا اواخر قاجار است از جمله بافته‌ای مناطق کویری و گرم و خشک به شمار می‌رود که آثاری همچون مسجد، حمام، بازار، قلعه، آسیاب و خانه‌های زیبا در آن واقع شده‌اند. محله‌هایی در این بافت نیز مانند محله سرچشمه، محله مسجد و… شکل‌گرفته است.

وی ادامه داد: مردم فرهیخته دیهوک اکنون با مرمت تعدادی از بناهای بافت تاریخی، پیشینه کهن خود را پاس می‌دارند و اشتیاق دارند دیهوک قدیم را زنده و پویا سازند.

مال اندوز گفت: دیهوک در مسیر شاهراه تاریخی مهمی استقرار یافته که هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری از جنوب و غرب کشور برای رسیدن به استان خراسان جنوبی و مشهد از آن عبور می کنند.

وی تصریح کرد: اکنون با ثبت بافت تاریخی دیهوک، می طلبد که مردم و مسئولین دیهوک و طبس برای حفاظت و بازسازی آن تلاش و کوشش کنند.

آشنایی با نشان‌های تاریخی این شهر که اکنون ثبت ملی شده

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8115 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید