مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجانشرقی از تدوین استراتژی و برنامه عملیاتی بازاریابی، تبلیغات و آموزش گردشگری سلامت، اکوتوریسم و غذایی در استان خبر داد.
روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان شرقی احمد حمزه زاده روز چهارشنبه ۸ بهمنماه ۹۹ ضمن اعلام این خبر گفت: «در راستای تقویت ظرفیتهای گردشگری استان تدوین استراتژی و برنامه عملیاتی بازاریابی، تبلیغات و آموزش در حوزه گردشگری سلامت، اکوتوریسم و غذایی در دستور کار قرار گرفت.»
او در ادامه به اقدامات انجام گرفته در این طرح پژوهشی اشاره کرد و گفت: «در این پژوهش بررسی نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصتهای استان در سه محور گردشگری سلامت، اکوتوریسم و گردشگری غذایی، شناسایی عوامل تعیینکننده جذب گردشگر خارجی سلامت در استان از منظر گردشگران خارجی، تهیه نقشههای پراکنش ژئوتوریسم و اکوتوریسم استان، تعیین زیرساختهای اولویتدار مورد نیاز گردشگری سلامت، اکوتوریسم (با تأکید بر اقامتگاههای بومگردی) و گردشگری غذایی، تعیین بازارهای هدف داخلی و خارجی استان برای گردشگران، تدوین برنامههای عملیاتی (Action Plan) استان در سه محور مجزای: گردشگری سلامت، اکوتوریسم و گردشگری غذایی با تأکید بر بازاریابی و تبلیغات برای بازارهای هدف در دستور کار قرار گرفته است.»
حمزه زاده با بیان اینکه اجرای عملیاتی این برنامه پژوهشی در دستور کار این ادارهکل با همکاری دستگاههای استانی قرار گرفته است، گفت: «برنامه عملیاتی در راستای تحقق اهداف این پژوهش با در نظر گرفتن تمامی ابعاد سه حوزه گردشگری سلامت، اکوتوریسم و غذایی برای پیشبرد مسیر توسعه گردشگری استان با همکاری و اهتمام ویژه دستگاههای استانی اجرا خواهد شد.»
Hits: 0