جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 5278 |
عکس |
تاریخ انتشار : 07 سپتامبر 2021 - 16:28 | ارسال توسط :
748 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

عبارت بوم گردی این روز ها در بسیاری از جاها به گوش می رسد، این نوع سفر شاید جدید نباشد، اما جنبشی که آن را در چند سال اخیر باب کرده جدید است.

اخبار گردشگری پارسی :

بوم گردی تنکابن و مزایای آن برای استان مازندران

استان مازندران از دیرباز مقصد گردشگران بوده و هست. جاده‌های جذاب و دیدنی استان مازندران مانند جاده چالوس چشمان هر مخاطبی را میخکوب خواهد کرد. اما سهم مردم حاشیه دریا همیشه از این حجم از مسافر یا به عبارتی توریست بیشتر از سایر هموطنان در استان مازندران بوده. با ورود موج بوم گردی، بهترین اقامتگاه شمال خواهد بود. مردم نقاط جنگلی و سایر نقاط نیز این شانس را پیدا خواهند کرد که سهمی را از بازار داغ مسافر و توریست استان مازندران به خود اختصاص دهند. با وجود اینترنت می‌توانید هر اقامتگاهی را که می‌خواهید را پیدا کنید و با رزرو اقامتگاه بوم گردی به صورت آنلاین از سفری راحت لذت ببرید. اما اینکه بگویم بهترین اقامتگاه شمال کدام اقامتگاه هست بسیار سخت می‌باشد.

حال بگذارید تا بوم گردی را برای شما شرح دهیم.

بوم گردی نوعی گردشگری است که شامل سفر مسئولانه به مناطق طبیعی، حفظ محیط زیست و بهبود رفاه مردم محلی است. هدف آن ممکن است آموزش مسافر، تأمین بودجه برای حفاظت از محیط زیست، بهره مندی مستقیم از توسعه اقتصادی و توانمندسازی سیاسی جوامع محلی، یا تقویت احترام به فرهنگ‌های مختلف و حقوق بشر باشد. از دهه ۱۹۸۰، بوم گردی به عنوان یک اقدام حیاتی توسط محیط بانان در نظر گرفته شد، به طوری که نسل‌های آینده ممکن است مقاصدی را تجربه کنند که نسبتاً با دخالت انسان دست نخورده باقی مانده است. چندین برنامه دانشگاهی از این توصیف به عنوان تعریف عملی بوم گردی استفاده می‌کنند

بوم گردی معمولاً شامل سفر به مقاصدی است که گیاهان، جانوران و میراث فرهنگی جاذبه‌های اصلی آن هستند. بوم گردی قصد دارد بینشی از تأثیر انسان بر محیط زیست به گردشگران ارائه دهد و شناخت بیشتری از زیستگاه‌های طبیعی ما ایجاد کند. یکی از این زیستگاه‌ها را می‌توانید با بوم گردی تنکابن تجربه کنید. با رزرو اقامتگاه بوم گردی می‌توانید با طبیعت زیبا و بکر مانند جنگل‌های دو هزار و سه هزار آشنا شوید و از سفر به این مناطق نهایت لذت را ببرید. می‌توانیم بگوییم که بهترین اقامتگاه شمال در شهرهای غربی آن واقع شده اند.

بوم گردی تنکابن می‌تواند بسیار متنوع باشد شما هم می‌توانید در مناطق جنگلی اقامت کنید و هم می‌توانید با رزرو اقامتگاه بوم گردی در نزدیکی دریا از زیبایی‌های دریا لذت ببرید.

Description: D:\vsk\Client\jana home\2020050166060353.jpg

حال که از بوم گردی تنکابن حرف به میان آمد بد نیست که به تعدادی از مکان‌های دیدنی تنکابن اشاره کنیم. جاذبه‌های توریستی بسیاری در این منطقه نهفته است. جنگل‌های دوهزار و سه هزار با چشمه‌های آبگرم معدنی طبی همچون فلکده، دشت دریاسر، قله سیالان، آبشار تودارک، آبشار فرهادجوی، پارک ملی خشکه داران و…را می‌توان در زمره جاذبه‌های طبیعی توریستی بوم گردی تنکابن نام برد.

قله سیالان با ارتفاع ۴۱۷۵ متر از سطح دریا، یکی از قلل رشته کوه البرز غربی می‌باشد. این رشته کوه مرز طبیعی بین استان‌های قزوین و مازندران را شکل می‌دهد اما از نظر تقسیمات جغرافیایی، در استان مازندران قرار گرفته است.

بهترین اقامتگاه شمال با اقامتگاه بوم گردی جانا

مجموعه اقامتگاه‌های بوم گردی جانا در استان مازندران و گیلان اقامتگاه‌هایی را دارند که می‌توانند در اختیار مسافران عزیز قرار دهند. هدف اقامتگاه‌های بوم گردی تنکابن جانا، ایجاد اکوتوریسم یا همان بوم گردی پایدار با حمایت از اهالی بومی در ارائه محصولات سنتی به مهمانان و مسافرین گرامی می‌باشد. این گروه تلاش دارد تا با رعایت پروتکل‌ها و استانداردهای بهداشتی اقامت بسیار دلچسبی را برای شما رقم بزند. مدیر مجموعه جانا آقای قاسمی و همسرشان در ابتدا با هدف حمایت از حیوانات از تهران به شمال مهاجرت کردند و با حمایت سازمان میراث فرهنگی گردشگری و بومگردی شهرستان تنکابن و اهالی بومی منطقه اقدام به بومی سازی و بازسازی خانه جانا کردند. در طی این مسیر این ذوج خوش ذوق توانسته اند تا با ایجاد شغل و سایر موقعیت‌های شغلی در منطقه دوهزار شهرستان تنکابن به عده‌ای از اهالی بومی منطقه نیز کمک کنند.

Description: D:\vsk\Client\jana home\IMG_20200923_210710_800-1-scaled.jpg

بازدیدها: 0

منبع خبر «اخبار گردشگری پارسی» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 5278 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید