چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
کد خبر: 10446 |
تاریخ انتشار : 02 می 2023 - 13:55 | ارسال توسط :
191 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

تکنولوژی برتر هوش مصنوعی جهان را به سطح بعدی نوآوری سوق می‌دهد. آیا تا به حال فکر کرده اید که فناوری می تواند جایگزین همه کارهای تکراری شما شود و افراد را از کار سخت رها کند؟ هوش مصنوعی یک سهم تکنولوژیکی است که از سال ۱۹۵۵ جهان را تحت تأثیر قرار داده است. ظهور اینترنت به این فناوری کمک کرده که بسیار پیچیده تر شود. با نادین سافت همراه باشید تا با ۶ تکنولوژی برتر هوش مصنوعی به طور کامل آشنا شوید.

اخبار گردشگری پارسی:

  1. یادگیری ماشینی

یادگیری ماشین موضوعی در تحقیقات علوم کامپیوتر و شاخه مهمی از هوش مصنوعی است. هدف اصلی آن توسعه فناوری‌های جدیدی است که به رایانه‌ها اجازه می‌دهد زبان‌ها و عملکردهای جدید را یاد بگیرند و در نتیجه هوشمندتر شوند.

 

یادگیری ماشینی

۲. بازاریابی خودکار

تیم های تبلیغات و فروش از نوآوری استقبال می کنند و از آن بهره می برند. در واقع نوآوری آنها را قادر می سازد تا خود را به طور خودکار بازاریابی کنند. از جمله مزایای بازاریابی خودکار می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • صرفه جویی در زمان و انرژی
  • ایجاد درآمد بیشتر
  • جایگزینی ترکیب نتایج فروش و نوسانات بازاریابی با عملیات تکراری
  • کمک به کارآفرینان برای تمرکز بیشتر بر روی بهبود روابط با مشتری
  • ساده سازی عملیات تجاری

۳. استفاده از  اینترنت برای اخلاق

آیا تا به حال سعی کرده اید بفهمید که چگونه هوش مصنوعی سعی می کند داده های جمع آوری شده از فعالیت های آنلاین کاربران را از دیدگاه اخلاقی و روانشناختی درک کند؟ بسیاری از مردم نام اینترنت اشیاء را شنیده اند، اما هرگز نام اینترنت رفتار را نشنیده اند. توسعه تجزیه و تحلیل داده‌ها با داده‌های اینترنت اشیا یکپارچه نشان می‌دهد که اکنون فرصت‌های بیشتری برای درک اینکه چرا مردم تصمیم‌های خاصی می‌گیرند و چگونه می‌گیرند، وجود دارد.

استفاده از  اینترنت برای اخلاق

۴. واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یعنی صحنه های تولید شده توسط کامپیوتر و اشیاء آن به صورت دقیق که باعث می شود کاربران در محیط غوطه ور شوند و این واقعیت از طریق دستگاهی به نام هدست مجازی دیده می شود. واقعیت مجازی به ما کمک می کند یاد بگیریم که چگونه برنامه های کاربردی خاصی بسازیم و کیفیت تمرینات ورزشی را برای به حداکثر رساندن عملکرد بهبود دهیم.

واقعیت مجازی

۵. تولید محتوا

در سال‌های اخیر محتوای ویدیوها، تبلیغات، وبلاگ‌ها توسط انسانها ایجاد شده است. امروزه برندهای پیشرو در ایالات متحده و در سراسر جهان از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می کنند.
NLP (natural language processing) یا پردازش زبان طبیعی یکی از محبوب ترین ابزارهای مورد استفاده برای اطلاعات خودکار است. از NLP برای ایجاد داستان های خبری استفاده می کند.
یکی از مزایای فراوان استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا، بهبود تجربه کاربر با چت‌بات‌ها، تولید داده‌های مبتنی بر داده و بازاریابی محتوای مرتبط است.
تولید محتوایی هوش مصنوعی
تولید محتوایی هوش مصنوعی

۶. تشخیص تصویر

تشخیص تصویر به معنای فرآیند شناسایی و به دست آوردن ویژگی های موجود در فیلم ها یا عکس ها است. رویکرد آن به پردازش گسترده جستجوی تصویر و صدور مجوز، تشخیص و تحقیقات شخصیت کمک می کند.
طی چند سال گذشته، تشخیص تصویر به عنوان نوعی تکنولوژی برتر هوش مصنوعی سهم قابل توجهی در توسعه سیستم‌های نظارتی داشته است. فناوری تشخیص چهره و سایر نوآوری ها به کارمندان این امکان را می دهد تا سریعتر و هوشمندانه تر از همیشه با  مشکلات مواجه شوند.

 

جمع بندی

در این مطلب از نادین سافت ۶ تکنولوژی برتر هوش مصنوعی را بررسی کردیم. با تشکر از هوش مصنوعی که دنیا با استفاده از آن به نوعی در حال توسعه است، یعنی ماشین هایی هستند که نبوغ انسان را تقلید می کنند. ۶ تکنولوژی برتر هوش مصنوعی امروزه به یک عامل اصلی در زندگی ما تبدیل شده اند، از ورزش گرفته تا یادگیری، کشاورزی و در نهایت سلامتی ما.
هوش مصنوعی (به انگلیسی: smart mind یا fake mind یا Artificial intelligence) (به اختصار: AI)، هوشی است که توسط ماشین‌ها ظهور پیدا می‌کند، در مقابل هوش طبیعی[الف] که توسط جانوران شامل انسان‌ها نمایش می‌یابد. اما پیش از هرچیز باید این موضوع را دانست که کلمه هوش، نشان دهنده امکان استدلال است و اینکه آیا هوش مصنوعی میتواند به توانایی استدلال دست یابد یا خیر، خود موضوع اختلاف محققان است. کتاب‌های AI پیشرو، این شاخه را به عنوان شاخه مطالعه بر روی «عوامل هوشمند» تعریف می‌کنند: هر سامانه‌ای که محیط خود را درک کرده و کنش‌هایی را انجام می‌دهد که شانسش را در دستیابی به اهدافش بیشینه می‌سازد. برخی از منابع شناخته شده از اصطلاح «هوش مصنوعی» جهت توصیف ماشینی استفاده می‌کنند که عملکردهای «شناختی» را از روی ذهن انسان‌ها تقلید می‌کنند، همچون «یادگیری» و «حل مسئله»، با این حال این تعریف توسط محققان اصلی در زمینه AI رد شده‌است.
کاربردهای AI شامل موتور جستجوهای پیشرفتهٔ وب (مثل گوگل)، سامانه توصیه‌گر (که توسط یوتیوب، آمازون و نتفلیکس استفاده شده‌اند)، فهم زبان انسان‌ها (همچون سیری، دستیار گوگل و الکسا)، خودروهای خودران (مثل تسلا)، تصمیم‌گیری خودکار و رقابت در بالاترین سطوح سامانه‌های بازی استراتژیک (همچون شطرنج و گو). با بیشتر شدن توانایی ماشین‌ها، وظایفی که نیازمند «هوشمندی» هستند اغلب از تعریف AI برداشته می‌شود، پدیده‌ای که به آن اثر هوش مصنوعی گفته می‌شود. به عنوان مثال، فهم نوری کاراکتر را اغلب از چیزهایی که AI در نظر گرفته می‌شوند مستثنی می‌کنند، چرا که این فناوری تبدیل به فناوری عادی و روزمره‌ای شده‌است.
هوش مصنوعی در ۱۹۵۶ میلادی تبدیل به شاخه‌ای آکادمیک شد و در سال‌های پس از آن چندین موج خوش‌بینی را تجربه کرده و مجدد دچار امواج ناامیدی و کمبود بودجه شده (که به آن «زمستان AI» می‌گویند)، سپس فناوری‌های جدیدی در پی آن آمده و موفقیت و بودجه‌های تحقیقاتی این حوزه مجدداً احیا گشته‌اند تحقیقات AI رهیافت‌های متفاوتی را از زمان تأسیسش امتحان کرده و آن‌ها را کنار گذاشته‌است، رهیافت‌هایی چون: شبیه‌سازی مغز، مدل‌سازی حل مسئله توسط مغز انسان، منطق صوری، بانک‌های اطلاعاتی بزرگ دانش و تقلید رفتار جانوران. در اولین دهه‌های قرن ۲۱ میلادی، یادگیری ماشینی که شدیداً از آمار ریاضیاتی بهره می‌برد در این حوزه غلبه داشت و این فناوری اثبات کرد که به شدت موفق است و به حل چندین مسئله چالش‌برانگیز در صنعت و فضای آکادمیک کمک نمود.
شاخه‌های مختلف تحقیقات هوش مصنوعی حول اهداف بخصوصی متمرکز بوده و از ابزارآلات خاصی استفاده می‌کنند. اهداف سنتی تحقیقات AI شامل این موارد اند: استدلال، نمایش دانش، برنامه‌ریزی، یادگیری، پردازش زبان طبیعی، ادراک و توانایی در جابجایی و دستکاری اشیاء.[ت] هوش جامع (توانایی حل مسائل دلخواه) در میان اهداف بلند مدت این حوزه است. جهت حل چنین مسائلی، محققان AI فنون حل مسئله وسیع و یکپارچه‌ای را شامل این موارد به کار بسته‌اند: جست‌وجو و بهینه‌سازی ریاضیاتی، منطق صوری، شبکه‌های عصبی مصنوعی و روش‌های مبنی بر آمار، احتمالات و اقتصاد. AI همچنین با حوزه‌هایی چون علوم کامپیوتر، روان‌شناسی، زبان‌شناسی، فلسفه و بسیاری از حوزه‌های دیگر مرتبط است.
این شاخه بر این فرض بنا شده‌است که هوش انسانی «را می‌توان به دقت توصیف نمود، به طوری که می‌توان آن را توسط یک ماشین شبیه‌سازی نمود».[ث] این فرض بحث‌های فلسفی را پیرامون ذهن و اخلاقیات خلق موجودات هوشمند برانگیخته است، موجوداتی که دارای هوش شبیه-انسان اند. این مسائل توسط افسانه‌ها، داستان‌های تخیلی و فلسفه از زمان‌های باستان مورد کاوش واقع شده‌اند. ادبیات علمی-تخیلی و آینده‌پژوهی نیز پیشنهاد می‌دهند که AI با پتانسیل و قدرت عظیمی که دارد، ممکن است منجر به ایجاد ریسک وجودی برای بشریت گردد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10446 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید