شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 10430 |
تاریخ انتشار : 01 می 2023 - 14:29 | ارسال توسط :
136 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

البته که در یک مقاله نمی توان به تمامیت یک ملطب پی برد اما مظور از آموزش گردشگری این است که دانش پژوهان وادار به تحقیق و پژوهش شوند تا بتوانند به ماهیت آن پی برده و در کسب و کار هود مورد استفاده قرار دهند و هر گاه سخن از آموزش می شود هدف اصلی پروزش است و در آموزش گردشکری نیز از این مسئله مبرا نیست و مدیران و بازاریان فعال در این حوزه باید بتوانند دانش خود را عملیاتی نمایند.

اخبار گردشگری پارسی:

گردشگری مجازی به چه معناست؟

با توجه به اینکه صنعت گردشگری روز به روز در حال پیشرفت است نیاز است که فعالان این حوزه خود را در این حوزه به روز نمایند و با این هدف به آموزش گردشگری مجازی خواهیم پرداخت.

البته که در یک مقاله نمی توان به تمامیت یک ملطب پی برد اما مظور از آموزش گردشگری این است که دانش پژوهان وادار به تحقیق و پژوهش شوند تا بتوانند به ماهیت آن پی برده و در کسب و کار هود مورد استفاده قرار دهند و هر گاه سخن از آموزش می شود هدف اصلی پروزش است و در آموزش گردشکری نیز از این مسئله مبرا نیست و مدیران و بازاریان فعال در این حوزه باید بتوانند دانش خود را عملیاتی نمایند.

تعریفی از گردشگری مجازی

گردشگری مجازی نوع جدیدی از گردشگری است که با استفاده از فضای دیجیتال می توان بدون محدودیت زمانی  و مکانی از محلی  بازدید کرد و در این نوع از گردشگری از عکس های پانوراما استفاده می شود و هدف از گردشگری مجازی توسعه گردشگری فیزیکی است چرا که در گردشگری مجازی افراد با یک کشور و مکان های تاریخی و تفریحی آن آشنا می شوند و ترغیب می شوند که از نزدیک به دیدن آن کشور بروند.

گردشگری مجازی با کمک فناوری های نوین امکان پذیر است و هر چه برای گردشگر مجازی بتوان حس حضور در آن مکان را ایجاد کرد موفق تر عمل شده است.

در گردشگری مجازی از مکان مورد نظر تصاویر پانورامای ۳۶۰ درجه گرفته می شود و گردشگر می تواند به صورت ۳۶۰ درجه آن مکان را ببیند.

یکی از امکاناتی که تورهای مجازی را از دیگر انواع گردشگری مجزا نموده است امکان تبادل اطلاعات بین گردشگران است  و پایگاه داده ی بزرگی از اطلاعات در فضای وب ایجاد می شود که می تواند راهنمای گردشگران باشد.

درست است که گردشگری مجازی اصلا قابل مقایسه با گردشگری فیزیکی نیست اما منافعی نیز برای گردشگران دارد برای مثال گردشگر برای ورود و خروج محدودیت زمانی ندارد و هر زمان و ساعتی که بخواهد می تواند وارد و یا خارج شود همچنین هزینه ای هم برای ماندن و اسکان و خورد و خوراک پرداخت نمی کند و از آنجایی که هیچ مشکل پیش بینی نشده ای هم وجود ندارد ریسک سفر را پایین می آورد.

البته گردشگری مجازی شامل تمامی ویدویو ها وعکس ها و مطالبی که امروزه در سایت های اینترنتی پخش می شود و مکانی را معرفی می نماید نیز می شود حداقل در ده سال اخیر بسیاری از گروه های فعال در زمینه گردشگری در این حوزه موفق عمل نموده اند و حداقل در چند سال اخیر بخش بزرگی از خرید تورهای فیزیکی در فضای مجازی انجام می شود و این مسئله نشان از موفقیت گردشگری مجازی دارد.

باید خاطرنشان کرد که با توجه به اینکه هنوز هم بسیاری از فعالان صنعت گردشگری به اندازه کافی با فضای مجازی مانوس نیستند آموزش گردشگری مجازی یکی از نیازهای این صنعت می باشد که باید به آن بیشتر پرداخت.

گردشگری مجازی حتی در مکان های فیزیکی نیز کاربرد دارد و برگزارکنندگان تورها با استفاده از عینک های مخصوص، مهمانان را به صده های قبل مکان ها می برند تا آنها بدانند که مکان مزبور در صدها سال پیش به چه شکل بوده البته گردشگری مجازی در مکان فیزیکی بسیار ملموس تر است و از آنجایی که شخص می داند آنچه از گذشته ها می بیند دقیقا به کدام قسمت بنا مربوط است درک بهتری خواهد داشت.

امروزه آموزش گردشگری در فضای مجازی به راحتی اتفاق می افتد چرا که گردشگر می تواند قبل از سفر تمامی اطلاعات مورد نیاز خود از بهترین تورها برای یک مکان خاص،مکان های اقامتی ارزان قیمت،مکان های تفریحی یک منطقه، فهرست گالری ها،موزه ها،آثار و بناهای تاریخی، وضعیت آب و هوایی را بدست می آورد و هم چنین اطلاعات مر بوط به اخذ ویزا و گذرنامه و قوانین هر کشور برای ورود را به دست می آورد و می تواند بفهمد که برای سفر از چه نوع سیله ای بهتر است که استفاده نماید.داشتن اطلاع از هتل های مکان مورد نظر و اقامتگاه ها و رستوران هایی  که در بین راه می توان از آنها استفاده کرد نیز یکی دیگر از خدمات گردشگری مجازی است.بسیاری وقت ها مسافران می خواهند بداننذ در زمانی که در یک هتل در خیابان خاص اقامت دارند از کدام مرکز خرید خرید کنند قهوه کدام کافه نزدیک هتل را امتحان کنند که همه ی اینها به وسیله گردشگری مجازی میسر است.

هم چنین بررسی اطلاعاتی که در سایت ها توسط کاربران ارائه می شود برای فعالان این صنعت نیز تمام آموزش گردشگری محسوب می شود چرا که نیاز مسافران و گردشگران بالاقوه و بالفعل را می فهمند و می توانند برای پاسخگو بودن به آن برنامه ریزی نمایند.البته برای پاسخگو بودن به تمامی جامعه هدف یک گروهی که در این زمینه فعالیت دارد اطلاعات باید به چند زبان در سایت ها قرار بگیرد تا افراد مختلف با زبان های مختلف و از هر جای دنیا بتوانند  از این اطلاعات استفاده نمایند.

البته گردشگری مجازی به نوعی زیرساخت سازی برای گردشگری فیزیکی است تا گردشگران با آسودگی خاطر به سفر بپردازند.

البته ساخت تورهای مجازی برای این صنعت هزینه های بسیاری دارد اما فعالان این صنعت از تور مجازی به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می نمایند و می توانند به سودآوری خوبی به این وسیله برسند.

چرا که به سیله تور مجازی مخاطبان به معنای واقعی هر وقت که اراده کنند می توانند در هر جا که بخواهند باشند و مرزها را از بین می برد و زمانی که به محض اینکه دلم بودن در جایی را بخواهد محقق شود حس خوب ایجاد شده در سفر ترغیبمان می کند که بار سفر را بسته و به مکانی که به طور مجازی به گشتن در آن پرداخته ایم بشتابیم.گردشگری مجازی در هتلداری نیز کاربرد دارد و بسیاری از هتلداران نیز با استفاده از این قابلیت الکترونیک قسمت های مختلف هتل را به گردشگران نشان می دهند تا آنها بتوانند راحت تر تصمیم به خرید و رزرو بلیط نمایند و اگر چه گذشتگان ما هر بار که اراده به سفر می کردند باید زحمت بسیاری به جان می خریدند و به کشف ناشناخته ها می شتافتندد اما امروزه روز به کمک تکنولوژی می توان تمامیت یک سفر را دید و برنامه ریزی کرد و با فراغ بال به سفر پرداخت و همین موجب شده است که افراد پر مشغله که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند برای استراحت به سفر بپردازند و همه چیز را به مجریان تورها بسپارند و از برنامه های سال های اخیر مجریان گردشگری نیز گردشگری مجازی بوده است که بسیار تاثیر گذار است و توانسته است آسودگی خاطر و شناخت بسیاری را بالابرده و هم چنین به بازار گردشگری رونق بخشد چرا که همیشه هدف حضور افراد در مناطق باستانی و فرهنگی و انتقال فرهنگ و سنن مختلف به گردشگران است و فضای مجازی ابزاری است برای عملکرد بهتر در این حوزه.

https://www.tpnews.ir/

 

گردشگری هوشمند به عنوان زیرمجموعه ای از مفهوم شهر هوشمند ظاهر شده‌است، با هدف ارائه راه حل‌هایی که به نیازهای مربوط به سفرهای ویژه می‌پردازند. سیستم‌های هوشمند، که استفاده و به‌کارگیری اطلاعات برای برآورده کردن نیازهای کاربران را میسر می‌سازد، به عنوان مفهومی در مدیریت سازمان‌ها و سیستم‌های کلان به عنوان یک اصل در حال ظهور است.

مفهوم هوشمند

مفهوم هوشمند، که اساساً از سیستم‌ها و فرایندهای یکپارچه برای یافتن راه حل استفاده می‌کند، می‌تواند از یک محصول / خدمات در سطح خرد، به یک شهر / ملت در سطح کلان توسعه یابد. به همین ترتیب، یک شهرک هوشمند جامعه ای است که در آن شهروندان، بنگاه‌های تجاری، موسسات دانش و موسسات شهری با همکاری یکدیگر برای دستیابی به یکپارچگی و کارایی سیستم، مشارکت شهروندان و به‌طور مستمر کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشند. در زمینه گردشگری، مقاصد هوشمند شهری را قادر می‌سازند که به یک گزاره فروش منحصر به فرد دست یابد و تجربه کلی توریست‌ها در بازدید از مقصد را جالب تر و راحت کند. این ادبیات تأکید می‌کند که استفاده از داده، کنترل و هماهنگی، و تکنولوژی (پروتکل‌ها، فرایندها، و زیرساخت‌های) تبدیل به پیش سازه ای برای ایجاد بازده بهتر، بهبود پایداری، توسعه اقتصادی، و افزایش کیفیت زندگی برای افراد ساکن و شاغل در شهر شده‌است. مقاصد بیشتر در جهت استقرار منابع برای ساخت شهرهایی هوشمند هستند که شامل توریسم هوشمند به عنوان جز جدایی ناپذیر سیستم‌ها و فرایندها می‌شوند. گردشگری هوشمند و سبز شدن آن به‌طور مستقیم با مفهوم شهر هوشمند مرتبط است. در حال حاضر، توسعه پایدار گردشگری هوشمند و مقاصد بیشتر در حال اولویت بندی آن به عنوان یک هدف راهبردی در فرایند برنامه‌ریزی گردشگری است. تأکید بیشتر بر برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات پایدار از طریق راه حل‌های هوشمند شامل نهاده‌ای مختلف از جمله دولت، موسسات آموزشی و سایر ذینفعان است که موسسات بخش دولتی را در بر می‌گیرد. چنین ابتکاراتی در توسعه زیرساخت هم از ابعاد گسترده‌تر (در بخش‌های مختلف) و دیدگاه‌های محدودتری گسترش یافته‌اند، که دومی به‌طور خاص مربوط به توریسم است. این امر ممکن است در مورد طرح‌های توسعه ای خاص که شامل فرودگاه‌های هوشمند، هتل‌های هوشمند و حمل و نقل هوشمند است دیده شود که شامل راه‌های هوایی، راه‌های آبی و سیستم‌های حمل و نقل سطح می‌باشد.

 

بازدیدها: 1

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10430 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید