پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 8748 |
تاریخ انتشار : 27 آوریل 2022 - 15:00 | ارسال توسط :
204 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

باستان‌شناسان مصری اعلام کردند ویرانه‎‌های یک معبد باستانی متعلق به «زئوس» را در دل خاک کشف‌ کرده‌اند.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بقایای معبد «زئوس» یکی از اساطیر یونانی در منطقه‌ باستان‌شناسی واقع در شمال غربی شبه‌جزیره سینا توسط گروهی از باستان‌شناسان کشف شده است.

منطقه باستان‌شناسی که بقایای معبد در آن کشف شده است با نام «پلوزیوم»‌ نیز شناخته می‌شود که به دوره فرعونی تعلق دارد و در دوران یونانی-رومی و امپراتوری بیزانس هم مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته «مصطفی وزیری» دبیر شورای عالی آثار باستانی مصر،‌ باستان‌شناسان کاوش این معبد را از طریق دروازه ورودی آن که توسط دو ستون گرانیتی مشخص شده بود، آغاز کردند. این دروازه مدت‌ها قبل بر اثر یک زمین‌لرزه از بین رفته بود.

کشف معبد «زئوس» در مصر

باستان‌شناسان در این مکان تعدادی سنگ گرانیت کشف کردند که گمان می‌رود برای ساخت پلکان منتهی به معبد مورد استفاده قرار گرفته بودند.

کاوش در این منطقه باستان‌شناسی از حوالی ۱۹۰۰ میلادی و زمانی آغاز شد که «ژان کلدات»‌ باستان‌شناس فرانسوی نوشته‌هایی تاریخی درباره وجود معبد زئوس را کشف کرد، اما خود این معبد را حفاری نکرد.

به گفته مدیر محوطه‌های باستان‌شناسی سینا،‌ کتیبه‌هایی در این منطقه کشف شده است که نشان می‌دهد،‌ «هادریان» امپراتور رومی این معبد را بازسازی کرده است.

کارشناسان برای تشخیص سبک معماری معبد تحقیقات بر روی تکه‌سنگ‌های کشف‌شده را ادامه خواهند داد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8748 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید