شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 7587 |
تاریخ انتشار : 12 دسامبر 2021 - 11:51 | ارسال توسط :
80 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

موزه ملی کپنهاگ اخیرا از کشف یک گوشواره نادر تاریخی خبر داد که گمان می‌رود هدیه‎‌ای از یک امپراتور به فرمانده وایکینگ باشد.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از انشنت اوریجینز،‌ مسوولان موزه ملی کپنهاگ اخیرا کشف یک گوشواره طلای نادر تاریخی توسط یک مرد ۵۴ ساله را اعلام کردند. این گوشواره که به قرن یازدهم میلادی تعلق دارد و گمان می‌رود هدیه‌ امپراتور بیزانس به یک فرمانده وایکینگ باشد توسط مردی که با دستگاه فلزیاب در دانمارک مشغول جست‌وجو بود کشف شده است.

این گوشواره با استفاده از یک صفحه هلالی‌شکل از جنس طلا ساخته شده و برای تزئین آن از قاب طلا استفاده شده است. برای طراحی بخش میانی گوشواره نیز از طرح دو پرنده و درخت زندگی استفاده شده است.

هنوز کارشناسان نمی‌توانند درک کنند این گوشواره طلا چطور از محل کشف سردرآورده است. به احتمال زیاد این گوشواره هزارساله در خاورمیانه ساخته شده است، بنابراین این اکتشاف می‌تواند نخستین اکتشاف در نوع خود در اسکاندیناوی محسوب شود.

محققان موزه ملی کپنهاگ همچنین معتقدند کشف این گوشواره می‌تواند اطلاعات مهمی را برای درک بهتر وایکینگ‌ها و خاورمیانه ارائه دهد.

این گوشواره به حدی نادر محسوب می‌شود که تاکنون فقط ۱۲ مورد مشابه آن در سراسر جهان کشف شده است.

یکی از کارشناسان موزه ملی کپنهاگ معتقد است این امکان وجود دارد که امپراتور بیزانس این گوشواره را به یک وایکینگ دانمارکی که به عنوان محافظ شخصی خدمت می‌کرده اهدا کرده باشد.

با این‌که منشا دقیق این گوشواره هنوز مشخص نیست، محققان همچنین نمی‌توانند ارتباط این گوشواره و محل کشف آن را نیز متوجه شوند چراکه تاکنون در اطراف و نزدیکی محل کشف این گوشواره هیچ شواهدی از سکونتگاه‌های وایکینگ‌ها کشف نشده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7587 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید