جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 8838 |
تاریخ انتشار : 28 می 2022 - 10:51 | ارسال توسط :
216 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

باستان‌شناسان بقایای یک شهر باستانی تمدن «مایا»‌ را در محل ساخت و ساز یک پارک کشف کردند.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از گاردین، باستان‌شناسان موفق شده‌اند ویرانه‌های یک شهر تمدن «مایا»‌ را که مملو از کاخ،‌ هرم و میدان است در محل ساخت و ساز یک پارک صنعتی جدید در نزدیکی «مریدا» و واقع در ایالت «یوکاتان»‌ کشور مکزیک کشف کنند.

به گفته باستان‌شناسان، این مکان آثاری با ویژگی‌های سبک معماری «پوک» مایایی را در برگرفته است.

«کارلوس پرازا»‌ یکی از باستان‌شناسانی که مسوولیت کاوش در این شهر باستانی را بر عهده دارد، معتقد است بیش از  ۴,۰۰۰ نفر در این مکان زندگی می‌کردند. همچنین گمان می‌رود این شهر از سال ۶۰۰ تا ۹۰۰ میلادی مورد استفاده قرار گرفته باشد.

«پرازا» می‌گوید: «در این شهر مردمی از طبقات مختلف اجتماعی زندگی می‌کردند… کاهن و کاتبان در این کاخ‌های باشکوه و مردم عادی در بناهای کوچک زندگی می‌کردند.»

کشف شهر باستانی هنگام ساخت پارک

محققان همچنین قبرهای متعلق به کودکان و بزرگسالانی را کشف کرده‌اند که به همراه ابزارهای سنگی،‌ پیشکش‌ و سایر متعلقات دفن شده‌اند.

همچنین شواهدی کشف شده‌ است که نشان می‌دهد ساکنان این شهر باستانی در کنار محصولات کشاورزی از ماهی‌گیری نیز استفاده می‌کردند.

این شهر باستانی پس از شروع ساخت و ساز یک پارک صنعتی کشف شد. به گفته مالکان این زمین، این پارک صنعتی با وجود باقی ماندن بقایای باستان‌شناسی همچنان ساخته خواهد شد.

بازدیدها: 1

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8838 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید