جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 7264 |
تاریخ انتشار : 22 نوامبر 2021 - 10:19 | ارسال توسط :
63 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

هزاران سکه نقره رومی که سال‌ها پیش در کنار یک رودخانه دفن شده بودند اکنون در اختیار باستان‌شناسان قرار دارند.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از لایوساینس، بیش از ۵۵۰۰ سکه نقره که حدود ۱۸۰۰ سال پیش کنار یک رودخانه در شهر کنونی «آوگسبورگ» واقع در آلمان دفن شده بودند، اکنون توسط باستان‌شناسان کشف شده‌اند.

در زمان دفن شدن این سکه‌ها امپراتوری روم در اوج قدرت بود و سکه‌های ضرب‌شده به سراسر قلمرو آن و حتی فراتر از مرزهایش رسیده بود.

به گفته باستان‌شناسان این سکه‌ها از نوع «دناریی» یعنی سکه‌های نقره استانداردی هستند که بین قرن یکم تا سوم میلادی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

باستان‌شناسان این مجموعه سکه‌ها را چندی پیش در بستر یک رودخانه کشف کردند. این سکه‌ها درحالی کشف شدند که با فواصل کمی از هم در بستر رودخانه زیر سنگ‌ریزه‌ها دفن شده بودند، اما گمان می‌رود این مجموعه سکه‌ها در ابتدا این‌گونه پنهان نشده بودند. باستان‌شناسان معتقدند مکان اولیه مخفی کردن این سکه‌ها چند قرن بعد بر اثر سیل خراب شده است و در نتیجه آن سکه‌ها در بخش‌هایی از رودخانه پراکنده شده‌اند.

به گفته باستان‌شناسان جدیدترین این سکه‌های کشف‌شده در اوایل قرن سوم میلادی ضرب شده است و گمان می‌رود این سکه‌ها در اوایل همان قرن در خارج از شهر رومی «آگوستا ویندلکوم» و در کنار یکی از رودخانه‌های آن محل دفن شده باشند. در آن زمان این شهر مرکز ایالت رومی «ریشیه»‌ بود. محققان هنوز نتوانسته‌اند علت دفن شدن این سکه‌ها در آن محل را کشف کنند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7264 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید