سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 10056 |
تاریخ انتشار : 21 فوریه 2023 - 10:36 | ارسال توسط :
157 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

شمار غافلگیرکننده‌ای از ژاپنی‌ها می‌گویند که دیگر سفر اولویت آن‌ها نیست.

اخبار گردشگری پارسی:

به نقل از سی‌ان‌ان، ‌براساس تحقیقاتی که سال گذشته توسط شرکت بین‌المللی «مورنینگ کانسالت» ‌ انجام شده است، ‌ ۳۵درصد از ژاپنی اعلام کردند که برای سفر رفتن تمایلی ندارند. این آمار در مقایسه با سایر کشورها بیشترین رقم محسوب می‌شود.

«تتسو ناکامورا»، استاد دانشگاه تاماگاوا و کارشناس روانشناسی گردشگری معتقد است که این نتایج غافلگیرکننده نیستند.

«ناکامورا» ‌بیان کرد: «در سال ۲۰۱۹، ‌یعنی حتی پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، ‌ مردم ژاپن که دست‌کم سالی یکبار به خارج از کشور سفر می‌کردند حدود ۱۰ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دادند.»

بر اساس تحقیقاتی که «ناکامورا» ‌ در سال ۲۰۱۶ انجام داده بود، مردم را به دو گروه تقسیم کرد:‌ «منفعلان»، کسانی که می‌گویند دوست دارند به خارج از کشور سفر کنند، اما سفر نمی‌کنند و «منکران»، ‌ کسانی که تمایلی به سفرهای خارج از کشور نشان نمی‌دهند.

این دو گروه در مجموع حدود ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان در تحقیق را تشکیل دادند که «منکران» ۳۰ درصد از این افراد را دربرگرفته بودند.

به رغم این‌که ژاپن قوی‌ترین پاسپورت جهان را در اختیار دارد، به گفته وزارت امور خارجه ژاپن کمتر از ۲۰ درصد از مردم پاسپورت دارند. برای گروهی از این مردم، سفرهای داخلی در ژاپن کافی است.

به گفته «ناکامورا»، بسیاری از ژاپنی‌ها حتی قبل از این‌که به کشور خارجی سفر کرده باشند، احساس می‌کنند که سفرهای خارج از مرزی زمان بسیار زیادی از آن‌ها می‌گیرد و مهارت و برنامه‌ریزی می‌طلبد.

«کوتارو توریومی»، تحلیلگر ژاپنی سفر می‌گوید که فکر روندهای پیچیده سفر به خارج از کشور مرتبط به همه‌گیری کرونا و خطر ابتلا به عفونت نیز مانع از سفر افراد به خارج از کشور می‌شود.

این تحلیل‌گر حتی معتقد است که همه‌گیری ویروس کرونا طرز فکر ژاپنی‌ها را تغییر داده است.

«توریومی» ‌ بیان کرد: «کسانی که به سفر کردن عادت داشتند، این روزها به دلیل نگرانی از خطر ابتلا به کرونا از سفر به خارج از کشور می‌ترسند، ‌ اما با سفرهای داخلی مشکلی ندارند. فکر می‌کنم آن‌ها بیشتر به این مسأله پی برده‌اند که نقاط گردشگری بسیاری در ژاپن وجود دارد و می‌توانند بدون سفر به خارج از کشور تفریح کنند.»‌

این تحلیلگر این احتمال را مطرح کرد: «افرادی که می‌گویند، نمی‌خواهند دوباره سفر کنند، ممکن است فقط تا پایان کامل همه‌گیری ویروس کرونا به سفر کردن تمایلی نداشته باشند.

هزینه سفر هم در این دیدگاه بی‌تاثیر نیست. یِن در کمترین نرخ چند دهه اخیر قرار دارد. کم بودن پس‌انداز یعنی افراد جوان تمایلی بیشتری دارند که در خانه بمانند یا از مکان‌های اطراف بازدید کنند.

«توریومی» ‌ دراین باره اظهار کرد: «احتمال کمتری دارد که نسل جوان در مقایسه با نسل‌های قدیمی‌تر به خارج از کشور سفر کنند؛ چراکه پول زیادی ندارند. بسیاری از افراد جوان، ‌ سرگرمی‌های آنلاین و گوشی‌های هوشمند را لذت‌بخش‌تر از سفرهای خارجی می‌دانند. بسیاری از بزرگترها دوست دارند پس از پایان همه‌گیری کرونا دوباره به خارج از کشور سفر کنند.»‌

بر اساس جدیدترین آمار ارائه‌شده از سوی «سازمان ملی گردشگری ژاپن» در سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۷ میلیون ژاپنی‌ به خارج از کشور سفر کردند و آمار آن‌ها در مقایسه با سال ۲۰۱۹ که ۲۰ میلیون نفر بود با ۸۶.۲ درصد کاهش مواجه شد.

بازدیدها: 1

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10056 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید