پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 10059 |
تاریخ انتشار : 21 فوریه 2023 - 10:47 | ارسال توسط :
108 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رییس کمیته پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری شهر سن‌پترزبورگ از پیگیری برای لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه در سال جاری خبر داد و گفت: مردم روسیه از گردشگران ایرانی خیلی راضی هستند. آن‌ها گردشگرانی کنجکاو و مهربان هستند اما علت سفر کم روس‌ها به ایران نیز فقط کمبود اطلاعات است.

اخبار گردشگری پارسی:

«سرگی کورنییِو» ـ رییس کمیته پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری شهر سن‌پترزبورگ ـ که همراه هیأت گردشگری روسیه به انگیزه تقویت روابط گردشگری به ایران سفر کرده بود، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این سفر به انگیزه زمینه‌سازی برای پیشرفت کار در روابط گردشگری دو کشور انجام شده است. تا پیش از کرونا سفر گردشگران ایرانی‌ها به شهر سن‌پترزبورگ درحال افزایش بود، البته قبول دارم آن‌قدر که باید و شاید ما در این بازار فعالیت نداشتیم، ولی اکنون قصد داریم لغو روادید بین دو کشور را پیگیری کنیم تا سریعتر به سرانجام برسد. می‌دانیم که گرفتن روادید برای گردشگران بویژه جوانان سخت است.

او بیان کرد: ما امیدوارم امسال روادید دو کشور برای گردشگران آسان‌تر صادر شود. بی‌صبرانه منتظریم این شرایط اعمال شود، به همین دلیل اطلاع‌رسانی در ایران را فعال کرده‌ایم و شرکت‌های بزرگ گردشگری سن‌پترزبورگ در نمایشگاه گردشگری تهران شرکت کردند.

این مقام گردشگری روسیه ادامه داد:‌ ما در زمان کرونا دست به سینه ننشسته بودیم و در حال برنامه‌ریزی و طراحی سفرهای جذاب و مسیرهای گردشگری بودیم و اکنون آماده هستیم آن را به طرف ایرانی ارایه دهیم. زیرساخت‌های سن‌پترزبورگ نیز دوران کرونا را بدون خرابی پشت سر گذاشتند و حتی هتل‌ها و مقاصد جدیدی ایجاد و طراحی شده است.

به گفته او، درحال حاضر فقط در شهر سن‌پترزبورگ ۱۲۰۰ هتل با ستاره‌ها و قیمت‌های مختلف وجود دارد که خدماتی بیشتر از دوران کرونا ارائه می‌دهند. علاوه‌بر این هتل‌های ویژه‌ای برای جوانان طراحی شده است.

«کورنییو» به جشن ۳۲۰ سالگی شهر سن‌پترزبورگ که در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود، اشاره کرد و از اجرای رویدادهای فرهنگی، هنری و توریستی در این شهر که زمانی پایتخت امپراتوری تزارهای روسیه بوده است، خبر داد و گفت:‌ ما علاوه‌بر این‌که بر روی گردشگری طبیعت، پزشکی، آموزش و مد متمرکز شده‌ایم، مایلیم گردشگران جوان ایرانی بیشتر به روسیه سفر کنند، از همین رو رایزنی‌هایی را با شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش تعداد پروازها آغاز کرده‌ایم و مسیرهای ویژه و مقاصد خاصی را با قیمت‌های متنوع ویژه جوانان طراحی کرده‌ایم.

رییس کمیته پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری شهر سن‌پترزبورگ افزود: مردم روسیه از گردشگران ایرانی خیلی راضی هستند. آن‌ها گردشگرانی کنجکاو و مهربان هستند، برای همین بازخورد سفر آن‌ها مهم است که معمولا پاسخ‌های خیلی امیدوارکننده و مثبتی دریافت می‌کنیم.

او همچنین با اشاره به قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ، گفت: این پیوند برای هر دو شهر که پایتخت فرهنگی محسوب می‌شوند، خوب است و برای گردشگران هر دو کشور ایجاد انگیزه می‌کند.

این مقام گردشگری روسیه درباره علاقمندی روس‌ها برای سفر به ایران با توجه به این‌که گفته می‌شود ایران در سلیقه روس‌ها نیست، اظهار کرد: دلیل آن فقط کمبود اطلاعات است. سال‌های زیادی در آژانس فدرال گردشگری مسکو کار کردم، آن زمان طرح راه‌اندازی مسیر کشتیرانی در دریای خزر از طریق شهر «آستاراخان»، «دربند» و «باکو» و سپس ایران مطرح بود، این مسیر تا اصفهان ادامه پیدا می‌کند. ما بسیار متعجب شدیم مردم در روسیه شهر اصفهان می‌شناسند، البته به عنوان مسیر توریستی این مسیر خیلی شناخته‌شده نیست و هدف این است که این مسیر توریستی طراحی شود. ما خیلی می‌توانیم درباره شهرها اطلاعات داشته باشیم، ولی اطلاعی نداریم که در این شهرها چه چیزهایی را می‌توانیم ببینیم و مردم در این شهرها چگونه زندگی‌ می‌کنند.

کورنییو بیان کرد: اگر اصفهان را مثل سن پترزبورگ معرفی کنیم، درباره زندگی فعلی مردم اصفهان و سن‌پترزبورگ اطلاعات بیشتری در اختیار مردم قرار دهیم و حتی می‌توانیم تبادل دانشجو بین دو کشور داشته باشیم و در میزان سفر بین دو کشور تاثیر بگذاریم.

به گفته مدیر بخش همکاری‌های بین‌المللی توریستی در مسکو  ایران در سال ۲۰۲۲ با سفر ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر پس از ترکیه و هند، در جایگاه سومین کشور “گردشگرفرست” به روسیه، قرار گرفته است. روسیه در صدد است با برقراری پروازهای بیشتر و ارزان‌تر، مسیر گردشگری دو کشور را گسترش دهد. ایران و روسیه قرار بود از سال ۲۰۲۳ روادید گردشگری را برای سفرهای گروهی لغو کنند که هنوز به سرانجام نرسیده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10059 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید