جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 10150 |
تاریخ انتشار : 28 فوریه 2023 - 12:44 | ارسال توسط :
149 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: طبق پیش بینی ها امسال باید آمادگی لازم برای پذیرش ۱۰ میلیون زائر و مسافر را در ایام پایانی اسفند و تعطیلات نوروزی داشته باشیم.

اخبار گردشگری پارسی:

سیدجواد موسوی افزود: در این راستا نظارت بر روند اسکان، میزبانی و هدایت مسافران به اماکن اقامتی در هر شهرستان بر عهده ستادهای شهرستانی است که باید به نحو احسن انجام شود.پیش‌بینی ورود ۱۰ میلیون زائر به استان خراسان رضوی

وی گفت: کمیته اسکان استان برای نوروز سال آینده ۲۶ درصد رشد در ظرفیت های اقامتی استان نسبت به نوروز ۱۴۰۱ در نظر گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی نوروزی در هشت پایگاه ملی در استان برگزار می‌شود، افزود: از جمله این مراکز فرهنگی می‌توان به پایگاه شهر تاریخی توس اشاره کرد و در برخی مجموعه های فرهنگی مانند باغ نادری، مجموعه عطار، خیام و غیره نیز با برگزاری برنامه های فرهنگی افزایش ساعت کاری در نظر گرفته می‌شود.

موسوی برپایی مراسم سنتی “چراغ برات” در نیمه شعبان را یکی از جاذبه های گردشگری استان دانست و افزود: آغاز سفر هم استانی ها در قالب این مراسم و برای زیارت اهل قبور صورت می گیرد.

او گفت: بر این اساس در نیمه شعبان، نخستین موج سفر به استان را به ترتیب بین ۱۷ تا ۱۹ اسفندماه خواهیم داشت که امواج بعدی نیز ۲۰ تا ۲۹ اسفند و ۲۹ اسفند تا چهارم فروردین ماه و در نهایت چهارم تا ۱۴ فروردین ماه سال آینده خواهد بود.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10150 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید