شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 7838 |
تاریخ انتشار : 26 دسامبر 2021 - 10:22 | ارسال توسط :
145 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

کتاب مجموعه‌مقالات «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» به زودی منتشر می‌شود.

اخبار گردشگری پارسی :

«پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» در راه است

کتاب «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» یا «Culture in shadow of COVID19» به کوشش علیرضا حسن‌زاده و مصطفی اسدزاده‌ گردآوری و ویراستاری علمی شده و از طرف پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دی‌ماه ۱۴۰۰ منتشر می‌شود. این کتاب ۱۰۷۸ صفحه دارد و مجموعاً ۷۶ مقاله علمی را در برمی‌گیرد که در همایش بین‌المللی پیامدهای اجتماعی کرونا بر حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی خلاق ارائه شده‌است. علاوه‌بر آن، فصلی از این کتاب به ۷۳ گزارش از پیش‌نشست‌های همایش ذکرشده اختصاص می‌یابد.

مجموعه‌مقالات «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» علاوه‌بر فارسی حاوی سه زبان دیگر است؛ تقریباً ۶۸۰ صفحه از آن به زبانِ فارسی است و مابقی آن به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و ترکی‌ استانبولی اختصاص دارد. پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ناشرِ نسخه کاغذی این کتاب است و نسخه الکترونیکی آن نیز بهمن‌ماه همین سال در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

«پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» در راه است

علیرضا حسن‌زاده، رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و از گردآورندگان این اثر، درباره آن  گفت: مخاطبان با در دست داشتن این کتاب، در واقع با دو کتاب مواجه می‌شوند؛ یک کتابی که مخاطبان آن گروه‌های زبانی فراتر از فارسی هستند و بخش دیگر، مخاطبان فارسی‌زبان‌اند.

او ادامه داد: کتاب «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» با مقدمه‌ای از ژاله آموزگار و پساگفتاری از سهیلا شهشهانی (استادان دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی) همراه است و به موضوعاتی مثلِ تأثیرِ کرونا بر «میراث فرهنگی»، «گردشگری»، «هنرهای سنتی»، «اقتصاد نشر» و «فضای مجازی» می‌پردازد.

علیرضا حسن‌زاده درباره اهمیت این کتاب بیان کرد: این اثر مجموعه‌ای از یافته‌های پژوهشی اندیشمندان ایرانی و غیرایرانی را در بر دارد؛ اندیشمندانی از یونان، فرانسه، ایران، ترکیه، هند و… در این کتاب مقاله دارند که بر ارزش آن می‌افزاید. مطالب کتاب به‌قدری به‌روز است و نگاه تخصصی به همه‌گیری دارد که در آن حتی به سویه جهش‌یافته و جدید این بیماری(اُمیکرون) نیز پرداخته شده‌است. در این مجموعه‌مقالات کوشش شده تا با تمرکز و تخصیص زمان و تبادل تجربیات میان ملت‌های مختلف، آگاهی بیشتری نسبت‌به همه‌گیری کرونا و استراتژی‌ها و سیاست‌گذاری‌های مقابله با همه‌گیری در جهانِ معاصر، مورد بحث و ارزیابی قرار بگیرد. همچنین یافته‌های جدیدی در این اثر مطرح شده که در سطح ملی و جهانی آن را ارزشمند می‌کند و امید می‌رود که تأثیر خوبی بر روی درک عمیق‌ترِ مسئله همه‌گیری و چالش‌های بشر بگذارد، چراکه نیاز است برای مقابله با همه‌گیری‌های احتمالیِ آینده هم‌اندیشی‌های لازم را داشته‌باشیم و راه‌های مقابله با همه‌گیری را در جهان معاصر پیدا کنیم و در برابر آن سلامت گروه‌های اجتماعی را حفظ کنیم.

 

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7838 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید