پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 4951 |
تاریخ انتشار : 04 سپتامبر 2021 - 13:07 | ارسال توسط :
277 بازدید
0
8
ارسال به دوستان
پ

در صورت واریز وجه به‌صورت آنلاین حتماً توجه داشته باشید که آدرس تمامی درگاه‌های پرداخت بانکی نیز باید به shaparak.ir ختم شود و اگر درگاه بانکی فاقد این آدرس‌ باشد می‌تواند برای سرقت اطلاعات بانکی کاربران طراحی‌ شده باشد.

اخبار گردشگری پارسی :

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، علاوه بر مواقع مذکور، در برخی موارد به صرف نصب فیلترشکن بدافزارهایی هم با آن نصب می‌شوند نیز ممکن است اطلاعات شما را کپی و برای مبدا خود بفرستند.

کلاه‌برداری از فروشندگان کالا با شگرد رسیدساز جعلی

مجرمان سایبری در ارتکاب کلاه‌برداری از فروشندگان کالا، با استفاده از شگرد رسیدساز جعلی و نمایش رسید ساختگی از تراکنش انتقال وجه به شخص فروشنده، اقدام به کلاه‌برداری از شهروندان می‌کنند.

در این شیوه کلاه‌برداری، در واقع هیچ تبادل مالی رخ نداده و مبلغی به‌ حساب بانکی فروشنده واریز نمی‌شود.

فروشندگان کالا باید از فعال بودن سیستم پیامک حساب بانکی خود اطمینان داشته باشند، تنها به مشاهده رسید تراکنش اکتفا نکنند و تا زمانی که پیامک واریز وجه را دریافت نکرده‌اند و از واریز وجه به‌حساب بانکی خود مطمئن نشده‌اند، کالایی به خریدار تحویل ندهند.

مراقب نصب بدافزارها هنگام دانلود برنامه‌های گردشگری مجازی باشید

با توجه به بیماری کرونا و عدم سفر بسیاری از هم‌وطن‌ها، سودجویان سایبری با سوءاستفاده از علاقه کاربران برای تماشای آنلاین نقاط مختلف دنیا، اقدام به طراحی بدافزارهایی با عناوین فریبنده‌ای چون سفر مجازی به نقاط مختلف دنیا، توریسم مجازی، گردشگری مجازی، گردشگری سایبری، مشاهده آنلاین شهرهای دنیا و … در فضای مجازی منتشر می‌کنند، لذا کاربران بایستی برنامه‌های مورد نیاز خود را از مراجع رسمی و سایت‌های معتبر دریافت کنند.

همچنین در صورت واریز وجه به‌صورت آنلاین حتماً توجه داشته باشید که آدرس تمامی درگاه‌های پرداخت بانکی نیز باید به shaparak.ir ختم شود و اگر درگاه بانکی فاقد این آدرس‌ باشد می‌تواند برای سرقت اطلاعات بانکی کاربران طراحی‌ شده باشد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4951 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید