پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 10255 |
تاریخ انتشار : 04 آوریل 2023 - 20:12 | ارسال توسط :
132 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: ۳۶۹۴ مورد بازدید از واحدهای اقامتی انجام شده که در این بازدیدها ۱۱۸۶ تذکر، ۳۳۷ اخطار، ۱۲۷ مورد شکایت و ۵۵ مورد پلمب داشتیم.

اخبار گردشگری پارسی :

محمود مادرشاهیان امروز ۱۴ فروردین ماه، در نشست پایانی قرارگاه مرکزی زائران نوروزی که در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار کرد: ما در سال ۱۴۰۱ سامان‌دهی نرخ‌نامه‌ها را انجام دادیم که کار بزرگی بود.

وی ادامه داد: تجهیز و پشتیبانی ۳ پایگاه نظارت در اطراف حرم، استقرار نیرو به صورت ۲۴ ساعته در قرارگاه عملیات خدمات سفر، رسیدگی به شکایت هتل‌ها در کمتر از نیم ساعت، استقرار تیم فرهنگی آستان قدس در بیش از ۵۰ هتل و ارائه خدمات جهت کارهای فرهنگی، ایجاد فضای معنوی ویژه ماه مبارک رمضان در هتل‌ها و توصیه فرهنگی در خصوص رعایت حجاب و شئونات اسلامی توسط مهمانان از جمله اقدامات انجام شده برای ایام نوروز بود.

مادرشاهیان اضافه کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با بیمارستان رضوی داشتیم که براساس آن ۴ پایگاه نظارتی در استان ایجاد کردند که پزشک به صورت ۳ شیفت در این پایگاه‌ها مستقر بود و تمام زائران می‌توانستند از این خدمات استفاده کنند.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی در خصوص بازدیدهای انجام شده از واحدهای اقامتی عنوان کرد: ۴۵۹ بازدید از هتل‌ها داشتیم که ۹ تذکر، ۲ مورد اخطار و ۱۹ شکایت به همراه داشته اما هتلی پلمب نشده است. همچنین ۴۴۲ بازدید از هتل آپارتمان‌ها با ۱۰ تذکر و ۱۳ شکایت، ۴۳۷ بازدید از مهمانپذیرها با ۱۵۱ تذکر، ۴۶ اخطار، ۵ شکایت و پلمب ۲۱ واحد بدون پروانه، ۱۱۵۵ بازدید از خانه مسافرها با ۶۲۷ تذکر، ۱۲۹ اخطار، ۴۲ شکایت و ۵ مورد پلمب واحد بدون پروانه انجام شده است.

وی افزود: ۹۷۶ واحد غیرمجاز نیز بازدید شده‌اند که ۳۵۵ تذکر، ۱۳۶ اخطار، ۲۲ شکایت و ۲۹ مورد پلمب به همراه داشته است. در مجموع ۳۶۹۴ مورد بازدید، ۱۱۸۶ تذکر، ۳۳۷ اخطار، ۱۲۷ مورد شکایت و ۵۵ مورد پلمب داشتیم.

برگشت بیش از ۱۶۱ میلیون وجه به زائران شاکی

مادرشاهیان با اشاره به میزان برگشت وجه از تاسیسات گردشگری گفت: در هتل‌ها ۳۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان برگشت وجه به زائر داشتیم که دریافتی خلاف نرخ بوده است. در هتل آپارتمان‌ها ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، در مهمان‌پذیرها ۴۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، خانه مسافرها ۲۷ میلیون‌ و ۱۵۰ هزار تومان، دفاتر خدمات مسافرتی ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و واحدهای غیر مجاز نیز حدود ۲۱ میلیون تومان برگشت وجه به زائر داشتند که در مجموع ۱۶۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان بوده است.

پلمب ۵۵ واحد اقامتی در ایام نوروز
عکس تزئینی است

بازدید بیش از ۱۶ هزار گردشگر خارجی از موزه‌های استان

در ادامه احسان زهره‌وندی، معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی اظهار کرد: امسال در موزه‌های سطح استان در روزهایی که بلیت‌فروشی داشتیم ۲۳۲ هزار و ۶۷۹ نفر از موزه‌ها بازدید کردند. البته در زمان بازدید بدون بلیت‌فروشی نیز حدود یک میلیون و ۳۳۸ هزار ۲۸۴ نفر از موزه‌ها بازدید کردند که ۱۶ هزار و ۷۱۹ نفر بازدیدکننده خارجی بودند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10255 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید