جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 6147 |
تاریخ انتشار : 04 اکتبر 2021 - 10:52 | ارسال توسط :
74 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

جانشین رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات، پایان خدمات‌رسانی موکب‌های اربعین را اعلام کرد و از بازگشایی کارگاه‌های عمرانی در شهرهای کربلا و نجف خبر داد.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، مجید نامجو گفت: پس از حدود دو هفته تعطیلی موقت کارگاه‌های مربوط به دو طرح بزرگ توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) و حرم امام علی (ع) در روزهای پیاده‌روی بزرگ اربعین، با پایان فعالیت موکب‌های مستقر در این اماکن، کارگاه‌های عمرانی به همت کارگران و مهندسان ایرانی بازگشایی شده و اجرای طرح‌ها با قوت شروع شده است.

او با بیان این‌که اصلی‌ترین پروژه در حال اجرای ستاد بازسازی عتبات طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) است، اظهار کرد: فاز نخست طرح توسعه حرم سیدالشهدا (ع) مزین به نام صحن و شبستان حضرت زینب (س)، با حدود ۱۶۸هزار مترمربع زیربنا، شامل شبستان‌های روسطحی و زیرسطحی و بخش زیارتی و غیرزیارتی به همراه مجموعه‌های خدماتی است.

او افزود: امکانات خدماتی و رفاهی مناسبی در این طرح برای زائران مانند ۸۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۲۰ دوش حمام در حال ساخت است.

نامجو درباره دیگر طرح بزرگ توسعه‌ای عتبات، یادآور شد: خرده‌کاری‌های باقی‌مانده از طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در نجف اشرف نیز با برچیده شدن موکب‌ها، دوباره با همت استادکاران ایرانی در حال انجام است.

جانشین رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: صحن و شبستان حضرت زهرا (س) با زیربنای ۲۲۰ هزار مترمربع، دارای دو بخش زیارتی و غیرزیارتی است که تا کنون بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با بهره‌برداری از آن، حرم تاریخی مولای متقیان معروف به حرم عتیق بیش از ۲۰ برابر توسعه می‌یابد.

وی گفت: بسیاری از دوست‌داران اهل بیت در سال‌های قبل وجوهاتی را نذر مراسم اربعین می‌کردند که امسال به دلیل وجود محدودیت‌ها، نذر خود را برای توسعه حرم‌ها اختصاص دادند.

نامجو بیان کرد: روزهای پایانی ماه صفر و ایام رحلت حضرت رسول (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) فرصت معنوی ارزشمندی است تا علاقه‌مندان ائمه با اهداء کمک‌های نقدی و غیرنقدی، در فیض توسعه حرم‌های مطهر مشارکت کنند که اطلاعات بیشتر در این باره در سایت ستاد بازسازی عتبات عالیات موجود است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6147 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید