شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 9688 |
تاریخ انتشار : 25 دسامبر 2022 - 16:54 | ارسال توسط :
76 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

«پاپ فرانسیس» قصد دارد سه اثر تاریخی متعلق به معبد «پارتنون» که در «واتیکان» ‌ نگهداری می‌شوند را به یونان بازگرداند.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از رویترز، «پاپ فرانسیس» ‌ سه اثر تاریخی دو هزار و ۵۰۰ ساله متعلق به معبد باستانی «پارتنون» ‌ که بیش از یک قرن در مجموعه‌های پاپی موزه‌های واتیکان نگهداری می‌شوند را به یونان پس می‌دهد.

«واتیکان» ‌ با انتشار بیانیه کوتاهی اعلام کرد: پاپ این آثار تاریخی را به سرپرست کلیسای ارتدکس یونان تحویل خواهد داد.

«پاپ» ‌آثار تاریخی یونان را پس می‌دهد

«پارتنون» که در آکروپولیس آتن واقع است، در قرن پنجم پیش از میلاد به عنوان معبدی برای پرستش «آتنا» ‌ بنا شد و باستان‌شناسان کتیبه‌های این معبد را به عنوان برخی از نفیس‌ترین نمونه‌های مجسمه‌سازی یونان باستان می‌شناسند.

«پاپ» ‌آثار تاریخی یونان را پس می‌دهد

بر اساس اطلاعاتی که در وبسایت موزه واتیکان منتشر شده است، ‌ یکی از این آثار تاریخی مجسمه‌ای است که به شکل اسب ارابه آتنا ساخته شده است و در بخش غربی پارتنون نصب شده بود. دو مجسمه دیگر نیز به شکل سر یک پسر جوان و یک مرد ریش‌دار حجاری شده‌اند.

این مجموعه آثار تاریخی از قرن نوزدهم میلادی در «واتیکان» ‌ نگهداری شده‌اند. وزیر فرهنگ یونان ضمن تشکر از «پاپ فرانسیس»، این اقدام را تصمیمی سخاوتمندانه عنوان کرد.

این سه اثر تاریخی درحالی به یونان بازگردانده می‌شوند که مقام‌های بریتانیا و یونان همچنان بر سر مالکیت آثار تاریخی مشهور به «مرمرهای پارتنون» هنوز به توافق نرسیده‌اند. مقام‌های یونان بارها استرداد دائمی مجموعه مجسمه‌های دو هزار و ۵۰۰ ساله‌ای را خواستار شده‌اند که در اوایل قرن نوزدهم میلادی توسط یک دیپلمات بریتانیایی از معبد پارتنون خارج شده‌اند. «موزه بریتانیا» ‌ که هم‌اکنون از این مجموعه مجسمه‌ها نگهداری می‌کند، همواره از استرداد این مجموعه آثار تاریخی امتناع کرده است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9688 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید