شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 9641 |
تاریخ انتشار : 14 دسامبر 2022 - 23:24 | ارسال توسط :
115 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به یکی از ایده‌های نو در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: ورود گردشگر با خودرو به ایران یکی از ایده‌هایی است در دست اقدام داریم و گردشگران از کشورهای مختلف از جمله عراق این امکان را خواهند داشت تا با خودرو به ایران سفر کنند.

اخبار گردشگری پارسی :

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی‌اصغر شالبافیان عصر امروز دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ در نشست هم‌اندیشی با تعدادی از مدیران گروه‌های هتل‌داری که در محل هتل هویزه تهران برگزار شد، با اشاره به صحبت‌ها و نظرات اعضا، افزود: وظیفه خود می‌دانیم که مشکلات حوزه گردشگری را به صورت جدی پیگیری کنیم و صدای رسای فعالان این صنعت باشیم.

او با بیان این که برگزاری چنین جلساتی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: جلسه‌ای را تشکیل دادیم و اقداماتی را برای حمایت از صنعت گردشگری جمع‌بندی کردیم که کمترین آسیب و ضرر به صنعت گردشگری وارد شود که در این میان برنامه‌ریزی برای لغو روادید و یا تسهیل روادید و کمک در حوزه مالیات از مهمترین اقدامات است.

معاون گردشگری کشور افزود: رفتار فعالان حوزه گردشگری نسبت به ضررهایی که به این بخش وارد شده رفتار نجیبانه‌ای بوده است. به‌عنوان مثال در دوران کرونا که آسیب اصلی را این صنعت دیده است، باز شاهد رفتار نجیبانه، صبوری و تلاش ذی‌نفعان و فعالان این صنعت برای زنده نگه‌ داشتن آن بودیم.

باید بتوانیم نقش و جایگاه صنعت گردشگری را در اسناد بالادستی مشخص کنیم تا بتوانیم سهم این صنعت را در حوزه‌های مختلف دریافت کنیمشالبافیان ادامه داد: موضوع لغو روادید از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع را به صورت جدی دنبال می‌کنیم. با رئیس‌جمهوری نیز پیشتر در این باره رایزنی انجام شده و آیت‌الله رئیسی نیز موارد مطرح شده را به وزارت امورخارجه ارجاع و دستورات لازم را داده است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود قوانین بالادستی در کشور یادآورشد: باید بتوانیم نقش و جایگاه صنعت گردشگری را در اسناد بالادستی مشخص کنیم تا بتوانیم سهم این صنعت را در حوزه‌های مختلف دریافت کنیم.

شالبافیان در ادامه صحبت‌های خود به همکاری‌های خوب مجلس با دولت در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته خوشبختانه مصوبات بسیار خوبی در مجلس در حوزه حامل‌های انرژی داشتیم. در کنار این مصوبات مجلس، از محل تبصره ۱۸ تسهیلات مناسبی نیز برای حوزه گردشگری در نظر گرفته شده است.

معاون گردشگری کشور در ادامه به نمایشگاه‌های داخلی و خارجی اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که در برگزاری نمایشگاه‌های خارجی تغییر رویکرد داشته باشیم. درباره نمایشگاه گردشگری تهران نیز اتفاق بسیار خوبی افتاده و دوهزار متر مربع به صورت رایگان قابل تهاتر قرار است به ما بدهند و ما در اختیار فعالان و یا مجریان بازارهای هدف قرار دهیم.

او به یکی از ایده‌های نو در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: ورود گردشگر با خودرو به ایران یکی از ایده‌هایی است که آن را در دست اقدام داریم و گردشگران از کشورهای مختلف از جمله عراق این امکان را خواهند داشت تا با خودرو به ایران سفر کنند و یا برای سفر به سایر کشورها نیز از ایران با خودروی شخصی عبور کنند

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9641 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید