پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 9092 |
تاریخ انتشار : 30 جولای 2022 - 15:37 | ارسال توسط :
51 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

استاندار یزد در بازدید از مناطق سیل‌زده گفت: در ۲۰۰ هکتار بافت ثبت جهانی، شاهد خسارت‌های جرئی بودیم و مورد خاصی وجود ندارد اما در بافت فرسوده یزد به دلیل عدم مقاوم سازی و بارش ۷۰ میلیمتری باران در بارش اولیه، تعدادی از خانه‌ها تخریب و تعدادی مغازه دچار خسارت شوند که به زودی رسیدگی می‌شود، تمام اهتمام ما بر این است که تلفات جانی نداشته باشیم.

اخبار گردشگری پارسی :

مهران فاطی در این بازدید گفت: بارش استان یزد در شهر یزد متوسط بارش سالیانه ۴۵ میلی متر بوده که تا الان ۹۰ میلی متر بارش داشته یعنی بارش دو سال یزد ظرف چند ساعت و حجم رواناب زیادی را ایحاد کرد.

وی افزود: در کوهستان‌های اطراف که کلیه مسیرهای آن‌ها منتهی به شهر یزد می‌شود بالغ بر ۷۰ میلی‌متر بارش گزارش شده که موجب تکمیل ظرفیت کلیه سدها و بندها شده و مازاد آب آن در قالب رواناب با ۹۰ مترمکعب بر ثانیه (در بعضی از ساعات) به سمت شهر یزد حرکت کرد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: سیل‌بندهای اطراف شهر همگی تکمیل و سرریز آن‌ها با سیلاب شهری بهم پیوستند و سبب بالازدگی فاضلاب، ایجاد مشکلاتی در بافت فرسوده و برخی مشکلات در زمینه‌های آب، گاز و برق شد.

فاطمی اعلام کرد: خوشبختانه در ناحیه بافت تاریخی ثبت شده در فهرست میراث جهانی، خسارت‌ها جزئی بوده است.

استاندار یزد افزود: با حضور وزیر کشور در یزد، اهتمام شخص رئیس‌جمهور و پیگیری‌های ویژه وی، سپاه، بسیج و ارتش، همه تجهیزات مورد نیاز در استان مستقر هستند.

وی تصریح کرد: بارش باران در شهر یزد استمرار دارد و عوامل شهرداری و دستگاه‌های خدمات رسان استان به مدت ۴ شبانه روز است که در حال پیگیری مسائل و مدیریت سیل هستند.

استاندار تاکید کرد: امید است با خروج سامانه بارشی از استان و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خسارت‌های وارده را ارزیابی و با پیگیری‌های مسئولان استان وضعیت زندگی مردم در خانه‌های آسیب دیده به روال عادی برگردد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9092 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید