جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 9009 |
تاریخ انتشار : 04 جولای 2022 - 12:12 | ارسال توسط :
164 بازدید
0
3
ارسال به دوستان
پ

مقام‌های «ونیز» ‌رزرو و پرداخت بهای ورودی را برای مسافران یک‌روزه این شهر تاریخی اجباری می‌کنند.

اخبار گردشگری پارسی :

به نقل از گاردین، مسؤولان شهر «ونیز» ‌ برای مدیریت ازدحام جمعیت در مرکز تاریخی این شهر، مسافرانی که برای بازدید یک‌روزه به این شهر سفر می‌کنند را به پرداخت مبلغی به عنوان ورودی و رزرو ملزم می‌کنند.

مسؤولان این شهر همچنین اعلام کردند: این مقررات جدید از شانزدهم ژانویه سال ۲۰۲۳ (۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۱) اعمال خواهد شد.

به این ترتیب گردشگرانی که تصمیم دارند شب را در هتل‌ها یا سایر اقامتگاه‌ها سپری نکنند، باید از قبل به صورت آنلاین برای روزی که قصد بازدید از ونیز را دارند، رزرو انجام دهند و بهایی را که به ازای هر نفر از ۳ تا ۱۰ یورو متغیر است، بپردازند.

خاطیانی که نتوانند ثابت کنند بازدید از شهر را رزرو کرده‌اند، ‌ جریمه می‌شوند که مبلغ آن ممکن است تا ۳۰۰ یورو برسد.

حدود ۸۰ درصد از گردشگرانی که وارد ونیز می‌شوند، فقط برای یک‌روز از این شهر بازدید می‌کنند. در سال ۲۰۱۹، سالی که هنوز ویروس کرونا همه‌گیر نشده بود، ‌۱۹ میلیون نفر فقط برای یک روز از ونیز بازدید کردند و در مقایسه با گردشگرانی که دست‌کم یک شب در این شهر اقامت داشتند، سود بسیار کمتری برای این شهر داشت.

پیشنهاد رزرو و پرداخت بهای ورودی از چند سال پیش مطرح شده بود، اما به دلیل همه‌گیری کرونا، بررسی آن به زمان دیگری موکول شد. محدودیت‌های سفری ناشی از همه‌گیری کرونا حضور گردشگران در ونیز را به حداقل رسانده بودند و پس از چندین دهه این فرصت برای شهروندان ونیز فراهم شده بود که بتوانند مالکان انحصاری شهر باشند.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9009 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید