پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 8174 |
تاریخ انتشار : 17 ژانویه 2022 - 13:04 | ارسال توسط :
395 بازدید
0
7
ارسال به دوستان
پ

اخبار گردشگری پارسی : استاندارد اقامتی و بوم‌گردی سید امین قاسمی در جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: سیل و کرونا در دو سال اخیر عاملی برای رکود صنعت گردشگری و فعالیت فعالین این عرصه بوده که حتی در مواردی آنان اقدام به تعدیل و […]

اخبار گردشگری پارسی :

استاندارد اقامتی و بوم‌گردی

سید امین قاسمی در جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: سیل و کرونا در دو سال اخیر عاملی برای رکود صنعت گردشگری و فعالیت فعالین این عرصه بوده که حتی در مواردی آنان اقدام به تعدیل و اخراج نیروها، تعطیلی واحد خود و یا حتی تغییر کاربری کرده‌اند و این شرایط صنعت گردشگری را تا مرز ورشکستگی پیش برده بود.

در نوروز پیش‌رو با یک سونامی سفر مواجه هستیم

وی با بیان اینکه خوشبختانه شرایط کرونایی تا حدودی مهار شده و امیدها برای رسیدن به روزهای بهتر مضاعف شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این دو سال امکان سفر برای برخی خانواده‌ها وجود نداشت این موضوع سبب شده موجی از تقاضا برای سفر ایجاد شود و پیش بینی می‌شود در نوروز پیش‌رو با یک سونامی سفر مواجه باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت:  برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی نیازمند مدیریت نرم افزاری و سخت افزاری با کمک اعضای جلسه خدمات سفرهای نوروزی هستیم.

در صنعت گردشگری مهمترین عامل جذب رضایت گردشگر است

قاسمی  اضافه کرد: در صنعت گردشگری که صنعتی پاک قلمداد می‌شود مهمترین عامل جذب رضایت گردشگر است.

وی بیان کرد: هرچه مدت زمان اقامت و  ماندگاری گردشگران در استان بیشتر باشد این مهم کمک بسزایی به توسعه و اشتغال و اقتصاد استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تصریح کرد: برای هر شغل گردشگری پنج شغل غیرمستقیم و پشتیبانی ایجاد می‌شود.

ضرورت تشکیل جلسات ستاد خدمات سفر باتوجه به مراجعه حجم قابل توجهی از گردشگران در ایام نوروز

قاسمی بر ضرورت تشکیل جلسات ستاد خدمات سفر با توجه به مراجعه حجم قابل توجهی از گردشگران در ایام نوروز در استان تاکید کرد و گفت: آماده سازی مراکز اقامتی پذیرایی برای گردشگران ضروری است؛ برای حفظ شأن فرهنگیان باید از ظرفیت هتل‌ها، مهمانسراهای دستگاه‌های اجرایی، مهمانپذیرها و نهایتا پس از تکمیل ظرفیت آنان از ظرفیت مدارس استفاده کرد.

وی بر آماده سازی و رفع نواقص مکان‌های گردشگری تاکید کرد و افزود: همچنین در ایام تعطیلات نوروز تیم‌های نظارتی برای برخورد با واحدهای متخلف تشکیل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان کرد:  کارگروه شناسایی نقاط ضعف و قوت در استان تشکیل شده و با توجه به این که سفرهای نوروزی یک سونامی محسوب می‌شوند و این موضوعی است که تنها در ۲۰ روز از سال اتفاق می افتد روی کمک آموزش و پرورش برای اسکان مهمانان نوروزی حساب شده است.

بیش از ۲۵۰۰تخت اقامتی و بوم‌گردی به صورت استاندارد در استان وجود دارد

قاسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ تخت اقامتی و بوم‌گردی به صورت استاندارد در استان وجود دارد، تصریح کرد: ظرفیت مهمانسراهای ادارات ۵۰۰ نفر و ظرفیت خانه‌های معلم در استان ۳۰۰۰ نفر است.

وی گفت: به خانه‌های استیجاری هیچگونه مجوزی نخواهیم داد و با کمک نیروی انتظامی جلوی این موضوع را خواهیم گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان خاطرنشان کرد: ستادهای اسکان در ورودی شهرها به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات خود را ارائه می‌دهند.

قاسمی بیان کرد: از ظرفیت رسانه‌ها برای تبلیغ اماکن گردشگریو ظرفیت‌های استان استفاده خواهد شد.

راه‌اندازی مجدد قطار گردشگری در شهرستان دورود

وی در خصوص راه‌اندازی مجدد قطار گردشگری در شهرستان دورود عنوان کرد: به خاطر وضعیت کرونا فعالیت این قطار متوقف شده بود و در حال حاضر این مسئله با قوت دنبال می‌شود و در سال جدید این قطار را یک روز در میان به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از طراحی نرم افزار یا اپلیکیشن جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی استان خبر داد و گفت: این اپلیکیشن ایجاد شده و با اسکن آن دسترسی افراد به این مکان ها آسانتر خواهد شد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8174 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید