جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 9331 |
تاریخ انتشار : 09 اکتبر 2022 - 14:35 | ارسال توسط :
177 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان با هفته وحدت درباره جریان تجزیه‌طلبی در کشور، اظهار کرد: قبل از این‌که نگران تجزیه کشور باشیم که دشمنان این آرزو را به گور خواهند بُرد، باید گفت که ایران یکپارچه هرگز تجزیه نمی‌شود و در عین حال ما نیاز داریم که خودمان در داخل، آدم‌ها را تجزیه نکنیم.

اخبار گردشگری پارسی :

عزت‌الله ضرغامی که در همایش روز ملی روستا و عشایر 17 مهر ماه در مرکز همایش های صداوسیما سخن می‌گفت، بیان کرد: این مراسم مزین به همه اقوام کشور است که همه ارزشمند هستند اما باید بگویم قبل از این‌که هفته وحدت بخواهیم، خود وحدت را می‌خواهیم. قبل از این‌که نگران تجزیه کشور باشیم که دشمنان این آرزو را به گور خواهند بود و ایران یکپارچه هرگز تجزیه نمی‌شود، نیاز به این داریم که خودمان در داخل آدم‌ها را تجزیه نکنیم. باید همه با هم باشیم. ایران متعلق به همه ایرانیان است و همه زیبایی‌هایش به همین است. زیبایی واقعی، وحدت کلمه، همراهی، همدلی، تحمل یکدیگر است. وحدتی که می‌گوییم همین وحدت است.

رییس اسبق صدا و سیما گفت: وقتی خواستیم شبکه «نسیم» را افتتاح کنیم، پیشنهاد شد که در مریوان آن را انجام دهیم و تنها شبکه رسمی بود که در یک شهرستان افتتاح می‌شد و مراسم آن هم تاریخی شد. مراسم در شهر مرزی برگزار شد. هرجا مردم هستند، امنیت هست. وقتی نیمی از مردم شهر آنجا آمدند، امنیت برقرار شد و این‌که یک شبکه ملی در شهرستان مرزی افتتاح شد بازتاب‌های خود را داشت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این‌که ان شاالله این وحدت را در هفته وحدت پاس بداریم، تاکید کرد: اقوام ما مایه تشخص و هویت ایران اسلامی هستند.

ضعف بزرگی در روستاها داشتیم که مهاجرت و حاشیه‌نشینی را افزایش داد

او با اشاره به این‌که این مراسم (روز ملی روستا و عشایر) حول روستا تشکیل شده است، اظهار کرد: متاسفانه تصور عوامانه آن است که روستاها نقاط دوردست و محروم هستند، درحالی که جدی‌ترین حوزه مولد اقتصاد هر کشوری هستند، به‌ویژه در کشور ما که تنوع، گستردگی و مزیت‌های روستاهای ایران را در هرجایی می‌توان دید. اگر جهان‌بینی همه سیاست‌گذاران همین باشد بسیار جلو خواهیم بود.

ضرغامی ادامه داد: در طول این چهل سال برای روستاها کارهای زیادی انجام شده است، برای روستاها آب، برق، گاز کشیده شده است، اما ضعف بزرگی داشتیم که به نسبت امکاناتی که به روستاها برده‌ایم، توانمندسازی انجام نداده‌ایم. هدایت، تسهیلات و آموزش لازم را انجام نداده‌ایم و هرچه رو به جلو آمدیم وضعیت بدتر شد، مهاجرت و حاشیه‌نشینی افزایش یافت. باید این وضعیت تغییر کند و برگردد.

او در ادامه با بیان این‌که صنایع دستی که حوزه ماموریت ماست، همچنین گردشگری، حوزه مغفول روستاهاست، گفت: جایی که کشاورزی کمرنگ‌تر است صنایع دستی و گردشگری می‌تواند جبران کند. اشتغال در حوزه صنایع دستی مصداق کامل اقتصاد مقاومتی است و موقعیت وابستگی به خارج از کشور ندارد. با آموزش و توانمندسازی می‌توان به این مهم بیش از پیش توجه و آن را تقویت کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: همه دست‌اندرکاران وظیفه دارند این دو بخش را تقویت کنند. میز گردشگری کشاورزی و روستایی را مدتی است که راه انداخته‌ایم و درحال کار هستیم. دستگاه‌های مختلف باید کمک کنند. وقتی عشایر کوچ می‌کند زیباترین تصاویر خلقت آفریده می‌شود. در گروه‌های گردشگری خارجی، گروه‌های داریم که فقط هزینه می‌کنند اینجا بیایند و کوچ عشایر را ببینند، اما ما در داخل این را جا نینداخته و فرهنگ‌سازی نکرده‌ایم.

سوداگران را افشا کنید

ضرغامی همچنین با اشاره به صدور سه‌هزار مجوز بومگردی و این یادآوری که سیاست دولت سیزدهم بر این است که تسهیلات و اعتبارات را با اولویت به این حوزه‌ها بدهد، اظهار کرد: برخی روستاها مناظر زیبایی دارند، اما به علت بی‌توجهی باغ‌ها و شالیزارها را صاف کرده و آپارتمان‌سازی کرده‌اند که کشاورزی و گردشگری را نابود می‌کند. نظام باید به شدت در این حوزه سختگیر باشد. سوداگری بیداد می‌کند. دست سوداگران را باید کوتاه کرد. همه باید مقابله کنند از فعالان محیط زیست گرفته تا فعالان گردشگری باید این‌ها را افشا کنند؛ چرا و با کدام مجوز برخی در طبیعت زیبا و حوزه‌های گردشگری ویلاسازی و ساختمان‌سازی می‌کنند؟

او افزود: مردم از زندگی در شهرها خسته می‌شوند و به روستاها می‌آیند و مهاجرت معکوس صورت می‌گیرد، اما نباید طبیعت و آب و هوای خوب را نابود کرد. در حوزه صنایع دستی تسهیلات ارائه می‌کنیم. سال گذشته به صنایع دستی روستاها تسهیلاتی ارائه کردیم، بیش از ۷۰ درصد از فعالان صنایع دستی، بانوان هستند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از مساعدت رییس‌جمهور و دستوری که به وزارت کار برای بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی که کارفرما ندارند، قدردانی کرد. این دستور در هفته گذشته همزمان با بازدید و نشست سیدابرهیم رئیسی در موزه ملی داده شد.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9331 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید