پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 6542 |
تاریخ انتشار : 19 اکتبر 2021 - 14:34 | ارسال توسط :
70 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

یک عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آثار تاریخی حرائم قانونی دیده شده در اطراف این آثار باید رعایت شود.

اخبار گردشگری پارسی :

رحیم زارع در گفت وگو با اشاره به اظهارات وزیر میراث مبنی بر تغییر انقباضی قوانین حرائم اطراف پاسارگاد؛ بیان کرد: در جایی که وزیر میراث فرهنگی و گردشگری حضور یافتند، منطقه ای کشاورزی بود. طبیعتا کشاورزان علاقه مند هستند تا از آب های زیرزمینی بهره برداری کرده و حرائم در نظر گرفته شده برای کشاورزی منقبض تر شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اما از سوی دیگر نگاه کارشناسی بر این حرائم در اطراف آثار تاریخی ثبت جهانی تاکید داشته و معتقد است که اگر زیرپا گذاشته شود در طی چند صد سال آینده به این آثار ارزشمند تاریخی آسیب وارد خواهد شد.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنده نیز شخصا هم نظر با نظر کارشناسان هستم و معتقدم برای جلوگیری از آسیب رسیدن به میراث فرهنگی حرائم قانونی دیده شده در اطراف این آثار باید رعایت شود. دولت می تواند از طریق منابع یارانه یا در حوزه های دیگر به مردم این منطقه کمک کرده و برای آنان اشتغال زایی کند.

وی در ادامه تاکید کرد: اما اگر این حرائم زیرپا گذاشته شود و به این آثار آسیب وارد شود جبران آن کار سختی خواهد بود. کشاورزها به خاطر کمبود بارندگی و فشاری که به دنبال خشکسالی و کمبود درآمد بر دوش آنان است این مسئله را مطرح کردند اما نباید در پاسارگاد احساسی تصمیم گرفت.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6542 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید