پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 9805 |
تاریخ انتشار : 07 فوریه 2023 - 12:22 | ارسال توسط :
64 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه جایی برای دیده شدن ظرفیت‌های مقاصد گردشگری است. اگر با برنامه‌ریزی درست، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های گردشگری استان شناسایی و معرفی شوند نتیجه خوبی حاصل خواهد شد.

اخبار گردشگری پارسی :

احمد دیناری  در خصوص برگزاری شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از مهمترین نمایشگاه‌های گردشگری ایران است که هر ساله در بهمن ماه برگزار می‌شود. در این دوره از نمایشگاه حضور نهادهای عمومی و دولتی و شرکت‌های دولتی و خصوصی پررنگ است.

جذب سرمایه‌گذار یکی از رویکردهای شانزدهمین نمایشگاه گردشگری است

وی افزود: یکی از مهمترین تمایزهای شانزدهمین دوره نمایشگاه گردشگری تعیین رویکرد برای آن است. در واقع در این دوره مسئولین نمایشگاه ۲ رویکرد سرمایه‌گذاری و گردشگری موضوعی را انتخاب کردند.

دیناری بیان کرد: طبق ابلاغیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هر استان موظف شده است ظرفیت‌های گردشگری خود را در نمایشگاه به نمایش بگذارد. در نتیجه تمام دستگاه‌های مرتبط به این صنعت مانند شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شرکت‌های آب منطقه‌ای و سازمان جهادکشاورزی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود را شناسایی و در نمایشگاه معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه شهرداری برخی از شهرستان‌های استان نیز ظرفیت‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود را معرفی می‌کنند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: آلبوم سرمایه‌گذاری تهیه شده توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و شهرداری مشهد نیز در این نمایشگاه با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به گردشگری موضوعی که رویکرد دیگر نمایشگاه است، بیان کرد: هر مقصد گردشگری متمرکز بر یک نوع از گردشگری است. در نمایشگاه گردشگری امسال هر نوع گردشگری مانند گردشگری سلامت، ورزشی، در دسترس‌پذیر، غذا و… بخشی مخصوص به خود دارد که هر استان با توجه بر تمرکز گردشگری خود در بخش مرتبط مستقر می‌شود.

دیناری عنوان کرد: ظرفیت‌های گردشگری نیز با توجه به رویکرد گردشگری موضوعی در نمایشگاه معرفی می‌شوند. با توجه به اینکه مشهد در حوزه گردشگری زیارت بسیار فعال است، اغلب ظرفیت‌ها و فعالیت‌های صنعت گردشگری استان به این حوزه مربوط است. گردشگری سلامت و اکوتوریسم یا گردشگری طبیعی نیز در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

وی در خصوص چگونگی معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان در نمایشگاه اظهار کرد: بخشی از فرصت‌ها در قالب تیزر و فایل‌های تصویری به نمایش گذاشته می‌شوند و برخی دیگر به صورت فیزیکی معرفی می‌شوند.

هدف شرکت در نمایشگاه گردشگری معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری است

دیناری با تاکید بر اینکه هدف معرفی تمامی ظرفیت‌های استان و ترکیبی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان است، عنوان کرد: هدف ما معرفی ظرفیت‌های مختلف استان در تمام بخش‌ها است؛ مانند ظرفیت‌های مرتبط با آب همچون سدها و بندها و معرفی فضاهای تجاری که قابلیت بهره‌برداری در زمینه گردشگری دارند.

وی افزود: نمایشگاه جایی برای دیده شدن ظرفیت‌های مقاصد گردشگری است. اگر با برنامه‌ریزی درست، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های گردشگری استان شناسایی و معرفی شوند نتیجه خوبی حاصل خواهد شد.

حضور در نمایشگاه عاملی برای افزایش تقاضای سفر و سرمایه‌گذاری است

دیناری با تاکید بر خروجی مثبت حضور در نمایشگاه گردشگری تصریح کرد: معرفی این ظرفیت‌ها در نمایشگاه عاملی برای افزایش تقاضای سفر به استان، معرفی مقاصد جذاب آن و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران همزمان با نمایشگاه گردشگری امروز ۱۸ بهمن ماه آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا روز جمعه ۲۱ بهمن‌ ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است. ۱۶ سالن به نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی اختصاص پیدا کرده که بازدید از آن‌ها در چهار روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ امکان‌پذیر است.

بازدیدها: 0

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9805 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید