پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 9916 |
تاریخ انتشار : 14 فوریه 2023 - 16:04 | ارسال توسط :
134 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

آیا تا به حال برایتان این سوال پیش آمده که مونالیزا کیست؟ و چرا این نقاشی که در قرن شانزدهم کشیده شده تا این زمان انقدر شهرت دارد.این تابلوی رنسانسی که میتوان گفت شناخته شده ترین تابلوی جهان است ، با رنگ روغن توسط نقاش معروف ایتالیایی لئوناردو داوینچی بر روی صفحه ی چوب سپیدار کشید شده است.

 نقاشی مونالیزا اثر داوینچی

شاید برایتان جالب باشد که این نقاشی مونالیزا جزو آثار مورد علاقه خود داوینچی هم بوده و گفته می شود که هرکجا که میرفته آن را همراه خود میبرده. این تابلو هم اکنون در موزه لوور پاریس در فرانسه آویخته شده و سالیان سال است که بینندگان زیادی را محسور زیبایی و ابهام خود کرده است.

این تابلو به همراه لبخند عجیب نقاشی مونالیزا در طی این سالها بارها توسط افراد مختلف ربوده شده است. این اثر یکی از مهم ترین آثار نقاشی جهان بوده و اتفاقات خاصی که برای آن افتاده از شهرت زیادی برخوردار است.

همچنین دو عامل «لبخند خاص و مرموز ژکوند» و “سبک جدید و نوین داوینچی” در این اثر باعث محبوبیت و شهرت در بین مردم جهان شده است.در ادامه این مطلب به بررسی علت شهرت این شاهکاردر طی 500 سال اخیر و همچنین تاریخچه تولد این اثر می پردازیم.

لبخند اسرار آمیز مونالیزا

دلیل علاقه مردم دنیا به این نقاشی به خاطر لبخند اسرار آمیز آن و همین طور هویت ناشناخته این اثر می باشد . تعداد بسیار زیادی فیلم بر اساس راز نقاشی مونالیزا در سالهای مختلف و هم چنین آثار مختلف موسیقی بر اساس الهام های گوناگونی که از این اثر گرفته شده،ساخته شده است.

هویت پنهان نقاشی مونالیزا

نقاشی مونالیزا بین سال‌های 1503 تا 1519 توسط داوینچی کشیده شده است.در این زمان داوینچی در فلورانس زندگی می کرد. داستان های مختلفی برای شخصیت نقاشی مونالیزا مطرح می شود. زیگموند فروید حدس می‌زنند که داوینچی مادر خود را نقاشی کرده است. تعدادی از تحلیل گران میگویند به خاطر بعضی شباهت های خاص نقاشی مونالیزا با خود داوینچی احتمالا او صورت خود را نقاشی کرده است.

اما نظر قوی تر بیشتر محققان بر این است که این نقاشی مونالیزا که به لبخند ژکوند نیز معروف است پرتره ی زن تاجر فلورانسی است که در آن زمان زندگی می کرده است. به قدری این نظریه قوی بود که محققان قصد نبش قبر زن تاجر رو داشتند که به واسطه ی دی ان ای آن به حقیقیت این نقاشی پی ببرند.

نقاشی کامل یا ناقص

اگر تا اکنون به ابرو های نقاشی مونالیزا توجه نکرده اید این بار با دقت بیشتر نگاه کنید خواهید دید که این اثر بدون داشتن ابرو به نظر میرسد که در مورد این هم داستان های جالبی وجود دارد.

عده ای میگویند این نداشتن ابرو نشان از طبقه ی بالای اجتماعی فرد دارد و دیگر محققان نظر بر این دارند که داوینچی نقاشی خود را هیچ وقت کامل نکرده است و مقداری از آن مانده است.

محققان در سال 2007 توانستند با انجام آزمایش های خاص و عکس برداری های دیجیتالی دریابند که داوینچی نه تنها ابرو ها را به طور کامل کشیده، بلکه مژه ها را هم بسیار زیبا رنگ آمیزی کرده. اما در طول زمان و جابه جایی های این نقاشی این قسمت ها کم رنگ تر شده اند و با توجه به این موضوع نمیتوان ایرادی از نقاشی مونالیزا این هنر داوینچی گرفت.

بازدیدها: 1

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9916 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید