جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 9913 |
تاریخ انتشار : 14 فوریه 2023 - 15:57 | ارسال توسط :
204 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

شاید «پوتین» (Poutine) را به عنوان یکی از معروف‌ترین غذاهای کانادا می‌شناسید؛ اما خوراک‌های خوش‌طعم دیگری هم وجود دارند که باید آن‌ها را امتحان کنید. برای اینکه بهترین غذاهای سنتی کانادا را در سفرتان از دست ندهید، این لیست را که برای شما گردآوری شده، بخوانید.

اخبار گردشگری پارسی:

1. پوتین

کمتر غذای کانادایی به اندازه‌ پوتین در جهان شناخته شده است. سیب‌زمینی سرخ‌ کرده، قطعات پنیر و سس آب گوشت ترکیب می‌شوند تا این طعم رؤیایی را شکل دهند. این غذای کانادایی-فرانسوی که قیمت مناسبی هم دارد، امروز به حدی محبوب شده که در هر جای دنیا می‌توانید آن را بیابید. مدل کلاسیک آن به تنهایی عالی است، اما تاپینگ‌هایی مانند تکه‌های بیکن و گوشت دودی به آن طعمی بی‌نظیر می‌بخشند.

غذاهای سنتی کانادا

۲. بنوک

خوراک خوشمزه و اشتهاآور «بنوک» (Bannock)، از یک نان ساده تشکیل شده که روزگاری قوت غالب در رژیم غذایی مردم بومی کانادا بود. بنوک امروزی دو مدل دارد؛ یکی مدل پخته که سنگین و متراکم است و دیگری مدل سرخ شده که به صورت ترد و پف کرده تهیه می‌شود. در سال‌های اخیر با تاپینگ‌های متنوعی که به بنوک در سراسر کشور اضافه کرده‌اند، این غذا با موج جدیدی از محبوبیت روبه‌رو شده است.

خوردنی های سنتی کانادا

 

۳. تارت کره ای

تارت‌های کره‌ای بسیار ساده اما خوشمزه هستند. این تارت‌ها را با پر کردن نان‌های قالبی نازک با کره، شکر و تخم‌مرغ درست می‌کنند. این تارت از غذاهای سنتی کانادا است و مطمئن باشید تا مدت‌ها بعد از سفرتان هوس تارت کره‌ای کانادایی را خواهید کرد.

خوردنی های سنتی کانادا

 

۴. رول خرچنگ نوا اسکوشن

کانادا کشور عظیمی با غذاهای دریایی شگفت‌انگیز بوده و چشیدن طعم سالمون آتلانتیک و پسفیک، سالمون دودی، قزل‌آلای کانادایی و خرچنگ‌های ساحل شرقی، از تجربیاتی که در کانادا نباید از دست بدهید. در این بین «رول خرچنگ نوا اسکوشن» (Nova Scotian lobster roll) یکی از محبوب‌ترین غذاهای دریایی به شمار می‌آید.

غذاهای سنتی کانادا

۵. بیگل مونترآل

بیگل (نان شیرینی حلقوی) مونترآل، از خوراکی‌های ستودنی کانادایی است که شاید ناشناخته باقی مانده باشد و شیرین‌تر، متراکم‌تر و نازک‌تر از همتای مشهور نیویورکی خود است. بیگل مونترآل در اجاق چوبی پخته شده و روی آن دانه‌های کنجد و خشخاش می‌پاشند. بهترین بیگل‌های مونترآل را از «سن‌ویاتور» (St. Viateur) و «فیرمونت بیگل» (Fairmount Bagel) خریداری کنید.

غذاهای سنتی کانادا

۶. پای سسکتون

«سسکتون» (Saskatoon) طعمی شیرین و مشابه بادام دارد و همین آن را برای تدارک یک پای فوق‌العاده، انتخابی ایده‌آل می‌سازد. برشی از این پای زندگی شما را دگرگون خواهد کرد. جای تعجب نیست اگر شهر سسکتون به نام آن نامگذاری شده باشد.

غذاهای سنتی کانادا

۷. گوشت دودی مونترآل

گوشت دودی مونترآل نتیجه‌ی طعم بهشتیِ گوشت سینه خوابانده شده در نمک و ادویه‌های مختلف به مدت یک هفته است. گوشت به صورت ساندویچ با نان چاودار آغشته به سس خردل زرد تند سرو می‌شود یا به صورت تاپینگ پوتین مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساندویچ گوشت دودی «شوارتز دلی» (Schwartz’s Deli) به شهرت جهانی دست یافته است و با منوی کامل خود، یکی از بهترین رستوران‌های کانادا به شمار می‌آید.

غذاهای سنتی کانادا

۸. بیکن پیمیل

«بیکن پیمیل» (Peameal Bacon) استثنائی کانادایی، از گوشت بدون استخوان تهیه می‌شود و برش‌های آن تحت فرآوری مرطوب قرار می‌گیرند و سپس در آرد ذرت غلتانده می‌شوند تا پوسته‌ای زرد روی آن حاصل شود. این بیکن از بیکن آمریکایی آبدارتر ولی نازک‌تر است و بسیاری آن را خوشمزه‌تر می‌دانند.

غذاهای سنتی کانادا

۹. بیورتیلز

برشی خوشمزه از خمیر خوب پخته شده و پوشیده شده از تاپینگ‌های وسوسه‌کننده‌ مانند نوتلا، کره بادام زمینی و غیره را در نظر بگیرید؛ «بیورتیلز» (Beavertails) یک خوراکی سنتی کانادایی به طور دقیق محسوب نمی‌شود، اما طعم ترد و به یاد ماندنی آن را در کانادا امتحان کنید.

غذاهای سنتی کانادا

۱۰. سوپ نخودفرنگی

سوپ نخودفرنگی مخصوص کانادا که ریشه‌ی آن به استان کبک (Québec) برمی‌گردد، از نخودفرنگی، گوشت قرمز و گیاهان معطر تهیه می‌شود. یک کاسه از این سوپ خامه‌ای ناب، جان شما در زمستان‌های سخت کانادا تازه می‌کند.

غذاهای سنتی کانادا

۱۱. میپل تافی

کانادایی‌تر از «میپل تافی» (Maple Taffy) پیدا نخواهید کرد. این شکلات شیرین از طریق ریختن شیره‌ی افرا بر برف درست می‌شود و سرما باعث می‌شود که سریعاً سفت شود. سپس رول شده و با چوب بستنی سرو می‌شود. این دسر با طعم رؤیایی غنی از عطر افرا و بافت نرم و چسبناک را حتماً تجربه کنید.

غذاهای سنتی کانادا

۱۲. چیپس کچاپ

دلتان کمی اسنک می‌خواهد؟ طعم‌دهنده‌های چیپس بسیار متنوعی وجود دارند که تنها در کانادا آن‌ها را می‌بینید. کانادایی‌ها طرفدار پروپاقرص چیپس «رافلز» (Ruffles) هستند که در طعم‌های مختلفی مانند گوجه‌فرنگی، پیاز، نمک، سرکه، خامه ترش و باربیکیو وجود دارد. از این بین، چیپس کچاپ و چیپس خیارشور از انواع بسیار پرطرفدار در بین کانادایی‌ها هستند. طعم‌های خاصی مانند اسانس پوتین و «هیکوری استیکس» (Hickory Sticks) که نوار نازک سیب‌زمینی با اسانس ملایم باربیکیو است، هم از چیپس‌های جالب توجه آن هستند.
خوراکی های سنتی کانادا

نیلوفر عباسیان

بازدیدها: 17

منبع خبر «» است و اخبار گردشگری پارسی در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9913 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09199028006  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار گردشگری پارسی مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اخبار گردشگری پارسی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید